Södra höjer massapriset

Södra höjer massapriset Massatillverkaren Södra höjer priset på sin huvudprodukt blekt långfibermassa till 480 USD. Det är en höjning med 40 USD jämfört med gällande listpris. Höjningen träder i kraft 1 februari. Bakgrunden är en förbättrad marknadsbalans med minskade lager till följd av bättre kapacitetsutnyttjande hos papperstillverkarna. Även ledande kanadensiska massatillverkare har aviserat prishöjningar. Södra är en av världens ledande massatillverkare med en årlig kapacitet på nära 2 miljoner ton. För ytterligare information kontakta: Leif Brodén, VD Södra Cell AB, tel 0470-890 00 Ulf Gunnarsson, informationschef Södra Cell, tel 0470-890 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/13/20030113BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/13/20030113BIT00290/wkr0002.pdf