Art’s Birthday Party 2013 – provokation och elektronik

Nu på lördag den 12 januari är det dags för Art’s Birthday Party 2013 på Södra Teatern i Stockholm. Årets festival fokuserar på musiken som vill ta popmusiken ett steg längre. Sveriges Radio P2 sänder givetvis livemusik varvat med artistintervjuer direkt mellan kl. 21.00 och 24.00. Konferencierer under festivalen är Lisa Wall och Andreas Tilliander.

– Årets Art’s Birthday Party fokuserar på artister inom den nyaste elektroniska musiken som hämtar näring ur experimentet – musiken som vill ta popmusiken ett steg längre, som vill utveckla, provocera och ge oss upplevelser – både på dansgolvet och rent sceniskt, säger P2-producenten Erik Mikael Karlsson, programansvarig för Art’s Birthday Party.

Hela programmet: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3676 och http://www.sodrateatern.com/sv/Program-och-biljetter/Evenemang/Arts-birthday-Party-2013-/

Spelschemat på Södra Teatern:

Stora scen
20.00 IDA LUNDÉN & PÄR THÖRN (SE)
21.00 BYETONE (DE)
22.15 KIWANOID (EE)
23.30 JG THIRLWELL (AU/US)

Kägelbanan Västra
19.30 SYSTRASKAP (SE)
20.30 JELENA GLAZOVA (LE)
21.30 LAUREL HALO (US)
23.00 HYPE WILLIAMS (UK)