Barnförbjuden dragbingo med afternoon tea i Södra Bar

Nu lanserar Södra Teatern dekadent lördagsunderhållning under namnet It's Motherf***ing Tea Time - en barnförbjuden dragbingo med afternoon tea i den praktfulla, sengustavianskt inredda Södra Bar. "Jag rekommenderar alla att lämna svärmor, minderåriga och puritaner hemma", säger Södra Teaterns nattklubbschef Martin Johansson, som under eftermiddagarna i fråga kommer kliva in i rollen som den dryga bingoutroparen Miss Inga. Publiken på plats får uppleva klassisk afternoon tea med en nervkittlande bingo där ingen åskådare går säker för Miss Ingas vassa tunga och oförskämdheter.

It's Motherf***ing Tea Time är ett koncept för alla som är sugna på att ta vara på hela den heliga lördagen och börja festligheterna tidigt. Varje vecka mellan kl 15:00-19:00 kommer Södra Bar erbjuda mumsig afternoon tea med nybakade scones, härliga marmelader, snittsmörgåsar, uppfriskande drinkar och iskall cava.

I Södra Teaterns version är dock den brittiska återhållsamheten ersatt med oförskämd, obrydd och hämningslös underhållning. Huvudspåret är bingo i regi av Miss Inga, en av Stockholms mest (ö)kända dragqueens, men det blir mer än så - smygpremiären föregående lördag bjöd exempelvis på manlig striptease och hip hop-artisterna Mange Schmidt och Thomas Rusiak som tillsammans höjde temperaturen från DJ-båset.

– Detta är en av de galnaste idéer jag haft. Egentligen har jag ingen aning om vad jag sysslar med då jag endast lyckats genomlida ett halvt avsnitt av Bingolotto. Och detta var på  "Lokets" tid. Men smygpremiären blev en succé! Publiken fattade rätt fort att det var jag som var in charge. Jag har anammat rollen som enväldig bingohärskare Miss "Dragloket" Inga och det är jag som bestämmer reglerna utifrån eget huvud och humör, säger Martin Johansson, nattklubbschef på Södra Teatern tillika bingoutroparen Miss Inga.

It's Motherf***ing Tea Time utlovar en annorlunda lördagseftermiddag med varierande bingovinster som inkluderar allt från märkeskläder till stripteaseshower. Välkända DJ:s och klubbprofiler kommer spela musik som bäst beskrivs som "f***ed up afterski". Priset för spektaklet börjar på 115 kr och då ingår bingobricka, klassiska scones, creme cheese, hemmagjorda marmelader, cup cakes och två olika snittsmörgåsar (skagenröra på Södrans vis och cucumber sandwich) samt rykande varmt te och kaffe. I baren serveras öl och vin och andra alkoholhaltiga drycker till afterworkpriser.

– Jag rekommenderar alla att lämna svärmor, minderåriga och puritaner hemma. Detta är en galen bingoupplevelse som Gud glömde, och nu när jag har blivit varm i kläderna kommer jag att ta ut svängarna ännu mer. Nu ska man ju uppleva saker själv men jag kan i alla fall avslöja att It's Motherf***ing Tea Time skiljer sig avsevärt från Södra Teaterns nyktra klubbkväll Sober, tillägger Martin.

På premiären 21 mars intas DJ-båset av klubbprofilen Kim Högstedt som inleder eftermiddagen med de mest okreddiga 80-talshits som går att finna. Efter bingon är det folk från klubbarna Techtropik och Decadancia som fyller högtalarna med dansant Ibiza-house. Lördagen därefter sköts musiken av hiphopklubben LadiesLoveHipHop.

Vad: It's Motherfucking Tea Time med barnförbjuden dragbingo och afternoon tea
Var: Södra Bar, Södra Teatern
När: Lördagar kl 15:00-19:00, bingostart 16:00
Hur: Ståplats 115 kr, sittplats 165 kr, åldersgräns 18 år

I priset ingår en bingobricka, te och kaffe, klassiska scones, creme cheese, hemmagjorda marmelader, cup cakes och två olika snittsmörgåsar (Skagenröra på Södrans vis och cucumber sandwich). Vid sittplats ingår bordsservering.

Läs mer om evenemanget på Södra Teaterns hemsida.

Spana in fler bilder från smygpremiären av It's Motherf***ing Tea Time under hashtagen #itsmfbingo på Instagram.

Gustav Idhammar, pressansvarig, gustav.idhammar@sodrateatern.com eller 070-637 59 78
Martin Johansson, nattklubbschef, martin.johansson@sodrateatern.com eller 070-916 81 14

Snabbfakta

Barnförbjuden dragbingo med afternoon tea varje lördagseftermiddag. Utropare är den dryga dragvärdinnan Martin

Citat

Jag rekommenderar att lämna svärmor, minderåriga och puritaner hemma. Detta är en galen bingoupplevelse som Gud glömde, och nu när jag har blivit varm i kläderna kommer jag att ta ut svängarna ännu mer. Nu ska man ju uppleva saker själv men jag kan i alla fall avslöja att It's Motherf***ing Tea Time skiljer sig avsevärt från Södra Teaterns nyktra klubbkväll Sober.
Martin