Klubbkväll med Scandinavian Afro Dancecamp i Södra Bar

För femte året anordnar Scandinavian Afro Dancecamp klubbkväll med artister, musik och dans. I år medverkar svenska och sydafrikanska dj:s och hiphop-artister i utbytet Kwaai och den guineanska dansaren Mouminatou Camara. Den 9 augusti i Södra Bar.

För femte året anordnar Scandinavian Afro Dancecamp klubbkväll med artister, musik och dans. I år medverkar Kwaii som är ett samarbete och utbyte mellan svensk och sydafrikansk hiphop. Dj:s, sångare och rappare från Sverige och Sydafrika uppträder tillsammans. På scen står Adam Tensta, Syster Sol, Chords, Cleo, Kristin Amparo, Mofeta & Jerre och Dirty Jens och de sydafrikanska artisterna Driemanskap, Kanyi och Jack Parow. Dj:ar gör bland andra Sister Justice, DJ Neyney och DJ Tha Cutt.

Det blir även ett efterlängtat framträdande av den guineanska dansaren Mouminatou Camara med crew, som backas upp av några av Guineas svängigaste och explosivaste musiker. Mouminatou Camara är en internationellt känd dansare och koreograf som utövar en kvinnlig traditionell västafrikansk dansstil, med rytmik och kraftfullhet i kombination med graciösa detaljer.

Årets Scandinavian Afro Dancecamp äger rum mellan den 6-10 augusti på House of Shapes i Hornstull i Stockholm.

Vad: Klubbkväll med Scandinavian Afro Dancecamp
Med: Kwaai och Mouminatou Camara med crew & musiker
Var: Södra Bar, Södra Teatern
När: Den 9 augusti, 21.00