Mammas Nya Kille blir scenshow – biljettsläpp idag!

Sveriges Radio P3:s flaggskepp Mammas Nya Kille sjösätts på scenen hösten 2016 med urpremiär i hemstaden Umeå den 1 september och Stockholmspremiär den 8 september på Södra Teatern. Idag släpps biljetterna.

Mammas Nya Kille är en 90 minuter lång humorföreställning där radioprogrammet tar klivet upp på teaterscenen.

Efter tio år i radio känns det otroligt roligt och lite nervöst att förvandla radioprogrammet till en föreställning, säger Olof Wretling när vi når honom på telefon på akuten.

För första gången översätts nu Mammas Nya Kille från radio till scen och Bengt Strömbro kommer live att möta sina välkända gäster; Patrik Larsson, Katla, Thunder, Mangan, Kicki Tapper, Mirjo, Tomas Andersson Wee, Kusin Jan, Lars Stenberg, Hans Melange, En förvirrad tjej, Hajpojken, Kaj Moränius, Job Andersson, Jessica från Sunne, Peter Nilsson, Agneta Fagerwall-Olsen, Lacken & Tråden, Shanti och många fler.

På scen ser vi: Sven Björklund, Mattias Fransson, Bengt Strömbro, Olof Wretling och Sofia Wretling.

Vi syns i marschallens skugga. Amen…

Om Mammas Nya Kille
Mammas Nya Kille sändes för första gången hösten 2005 och programmet utsågs 2008 av P3:s lyssnare till det roligaste humorprogrammet genom tiderna. Programmet har även belönats med Svenska Podradiopriset i kategorierna "Bästa svenska kanal" och "Bästa humorkanal" och nominerats till Stora Radiopriset två gånger.

Fakta:
Vad: Mammas Nya Kille
När: 8 september - 29 oktober 2016
Var: Stora Scen, Södra Teatern

Lena Törner, pressansvarig, 070-602 26 36, lena.torner@sodrateatern.com

Södra Teatern AB är ett helägt dotterbolag till Riksteatern. Huset rymmer Sveriges internationella scen för musik, teater och debatt likväl som restaurang och barer. VD och konstnärlig ledare är Ingmari Pagenkemper. Hela Södra Teaterns program, information om huset, och hjälp att boka biljetter, bord och konferenslokaler finns på www.sodrateatern.com. Pressbilder och pressmeddelanden finns på http://news.cision.com/se/sodra-teatern