Miriam Bryant till Södra Teatern

Efter en framgångsrik och intensiv sommar där tv-framträdanden varvats med fina listplaceringar och spelningar över hela Sverige kommer Miriam Bryant nu till Stockholm för sin första riktiga konsert sedan hösten 2012. Den 9 september uppträder hon på Kägelbanan.

När Aftonbladets Håkan Steen förra året listade 2013 års stjärnor var Miriam Bryant det självklara valet för topplaceringen. Och han var inte ensam om att hålla den unga Göteborgsartisten som en av de intressantaste akterna på den svenska musikscenen 2013.

Med facit i hand kan man utan tvekan säga att Håkan och övriga tyckare hade rätt. Med hittarna ”Finders Keepers” och nu senast ”Push Play” har Miriam Bryant öppnat mångas ögon runtom i landet med sin röst. I början av 2013 kom debutalbumet ”Raised in rain” där Miriam utvecklar sitt register och sjunger övertygande och starkt över storslagen pop med modernt souldriv.

Miriam har synts i tv-program som Allsång på Skansen och Sommarkrysset, och spelat flitigt på konsertscener runtom i landet, däribland festivaler som Bråvalla, Hultsfred, Putte i Parken och Storsjöyran.

Nu är det dags för Miriam att ta sig ut i Europa och USA där ”Raised in rain” släpps under hösten och vintern. Innan dess gästar hon Stockholm för att uppträda på Kägelbanan.

Vad: Miriam Bryant
Var: Kägelbanan, Södra Teatern
När: Den 9 september. Insläpp: 19.30, på scen: 20.30.

Adrian Hörnquist, adrian.hornquist@sodrateatern.com, 08-531 99 420 eller 070-637 59 78

Södra Teatern AB är ett helägt dotterbolag till Riksteatern. Huset rymmer Sveriges internationella scen för musik, teater och debatt likväl som restaurang och barer. VD och konstnärlig ledare är Ingmari Pagenkemper. Hela Södra Teaterns program, information om huset, och hjälp att boka biljetter, bord och konferenslokaler finns på www.sodrateatern.com. Pressbilder och pressmeddelanden finns på  http://sodrateatern.com/sv/Press/Pressmaterial/