Moneybrother hemma på Söder!

I höstas släppte Moneybrother sitt senaste album ”This is where life is”. En skiva som kommit till efter besök i olika studios och sammanhang världen över. Nu landar Pengabrorsan på Södra Teatern för en spelning. Den 27 augusti uppträder han på Terrassen.

Albumet ”This is where life is” växte fram i städer som Chicago, Rio De Janeiro, Kingston, London och Ludvika. På alla platser träffade Anders Wendin människor, musiker och vänner som bidrog till skivan och som hjälpte honom att skapa ljudet han var ute efter. Resultatet är ett rockbetonat album där såväl brittiskt sjuttiotal som sambainslag får plats. En skiva som markerar Moneybrothers känsla för hederligt låtsnickrande oavsett hur många influenserna är. Och som så ofta när det gäller Anders Wendin kommer rakt från hjärtat.

Såhär beskriver Anders Wendin själv sitt album:

”Jag ville göra en skiva som lät fri. En skiva, som när du lyssnade på den, kändes som en resa. Jag ville inte göra en World Music skiva. Utan en Rock n’ Roll skiva med ljud och atmosfärer hämtade långt hemifrån.”

Den 27 augusti är det dags att höra låtar från albumet och andra pärlor från Moneybrother på Terrassen vid Södra Teatern.

Vad: Moneybrother
Var: Terrassen, Södra Teatern.
När: Den 27 augusti, 20.00

Adrian Hörnquist, adrian.hornquist@sodrateatern.com, 08-531 99 420 eller 070-637 59 78

Södra Teatern AB är ett helägt dotterbolag till Riksteatern. Huset rymmer Sveriges internationella scen för musik, teater och debatt likväl som restaurang och barer. VD och konstnärlig ledare är Ingmari Pagenkemper. Hela Södra Teaterns program, information om huset, och hjälp att boka biljetter, bord och konferenslokaler finns på www.sodrateatern.com. Pressbilder och pressmeddelanden finns på  http://sodrateatern.com/sv/Press/Pressmaterial/