Nattklubbsdirektören Gago Cuk intar Södra Teatern

Gago Cuk tillträder som nattklubbsdirektör på Södra Teatern med uppdrag att utveckla klubbverksamheten. ”Jag ser så mycket potential i lokalerna att jag knappt kunnat sova när jag kommit hem, idé- och konceptbanken är mer än väl påfylld!” säger Gago Cuk om det nya jobbet. I september ansluter ytterligare en klubbdirektör som kommer axla ansvaret tillsammans med Gago.

“Nattliv har alltid varit en stor del av mitt liv och kommer alltid att vara det. Det är ingen period i livet jag går igenom i väntan på något bättre (haha). Jag ser fram emot att få maxa Södrans potential och utveckla den med min egen. Jag vill att hela huset ska vibrera av glädje, lust och galenskaper. Målet är att konstant ge folk minnen de sent kommer glömma och törst på mer helg!”, säger Gago.

Gago tycker att varje utgång ska kännas speciell, inspirerande och självklart jävligt kul. Det är viktigt att eldsjälar, folk utanför normen, folk med visioner som i många fall anses vara lite smågalna får ta plats för att skapa miljöer och stämningar som väcker tankar, idéer och får oss att fundera vidare och utanför ramen.

”Klubben är en perfekt plattform för att samla och välkomna alla människor med öppna armar. Det är i klubben vi lär oss att bli kreativa, tålmodiga och accepterande”, säger Gago.

Den nya nattklubbsdirektören har varit partyfixare sedan han var tre år. Då började han dansa och sjunga och kände ett start socialt ansvar för att alla skulle ha roligt på festerna hemma hos föräldrarna i Södertälje. Sedan dess har han bland annat hunnit med 6 år som frilansande dj, bokare och eventproducent och kommer närmast från en tjänst som nattklubbschef på Berns. Just nu går han även en utbildning i projektledning/Corporate Events på FEI (Företagsekonomiska Institutet).

“Jag är svinpeppad på att hitta på en massa kul med den nya generationens klubbdirektörer. Gago, med sina kreativa och galna visioner, är precis vad Södran behöver!”, säger Ingmari Pagenkemper VD och konstnärlige ledare på Södra Teatern.

Gago tillträdde sin nya konsulttjänst den 1 augusti.

Lena Törner, pressansvarig, 070-602 26 36, lena.torner@sodrateatern.com

Södra Teatern och Mosebacke är ett av Stockholms äldsta och mest mytomspunna kulturetablissemang, som skapar gränsöverskridande upplevelser för alla som välkomnar alla. Här presenteras ett brett utbud av samtida kultur inom scenkonst, musik, klubbar, mat och dryck samt möten och event. VD och konstnärlig ledare är Ingmari Pagenkemper. Pressbilder och pressmeddelanden finns på http://news.cision.com/se/sodra-teatern
Södra Teatern ägs av Riksteatern – världens största turnerande teater.