Norlie & KKV ger snygga popmelodier och dansanta refränger på Terrassen

Norlie & KKV har golvat många med sin moderna rap och låtar som ”När jag går ner” och ”Tröjan du hatar”. Snart är Stockholmsduon aktuell med sitt debutalbum. Innan dess gästar de Södra Teatern under sin sommarturné. Den 30 juli uppträder de utomhus på Terrassen.

Norlie & KKV:s karriär har gått spikrakt uppåt sedan de dök upp i folks medvetande för två år sedan. 2011 släppte de singeln ”När jag går ner” som spelades flitigt i radion och hamnade högt på listorna. 2012 följde de upp genombrottet med låtarna ”Tröjan du hatar” och ”Där jag hänger min hatt” som befäste dem som en duo med osviklig känsla för smittande refränger. I maj i år kom senaste singeln ”Faller”, en studsig poplåt om att dansa bort ens bekymmer som går i samma musikaliska fotspår som de föregående singlarna. En fin försmak på Norlie & KKV:s emotsedda debutalbum ”Snart” som släpps i augusti.

Nu är duon ute på sommarturné i Sverige och landar på Södra Teatern den 30 juli för en spelning på Terrassen.

Sonny Fahlberg och Kim Vadenhag i Norlie & KKV träffades av en slump 2008 och förenades kring att experimentera och blanda genrer. Resultatet är en modern form av rap med snygga popmelodier och klubbigt driv. Det är medryckande, hitbetonat och välproducerat. På årets P3 Guld-gala vann Norlie & KKV priset som ”Årets nykomling” 2012.

Vad: Norlie & KKV
Var: Terrassen, Södra Teatern