Nya klubb Ouch! sprider tropisk bas och livepuls i Södra Bar

Linus "Chackabucko" Nyström och Panik Disco har slagit ihop sina påsar. Under namnet Ouch! kommer de att ordna ett antal klubbkvällar på Södra Teatern framöver. På fredag den 16 november intar de Södra Bar tillsammans med Compadre live på scenen och Rudy och Snafu som gäster i dj-båset.

Linus "Chackabucko" Nyström och Panik Disco spelade tillsammans under namnet Ouch! när Gato Preto gästade Södra Bar för några veckor sedan. Det föll så väl ut att man nu drar igång klubbkonceptet på allvar. På fredag dyker Ouch! upp i Södra Bar och gästas av Compadre, Rudy och Snafu.

Trion Compadre kallar sin egen musik för "Jihad House" eller "Middle Eastern Bass". Modern klubbmusik och hiphop möter traditionell musik från Mellanöstern och resulterar i en av Sveriges mest intressanta akter på den elektroniska klubbscenen just nu. I september släpptes Ep:n Got No Dough på Vicious Records. En av låtarna på EP:n, "M.I.A. Bites our Burka (Spenda C Remix)" ligger just nu på elfte plats på Beatports hiphop lista.

Gästar bakom skivspelarna gör Rudy. Rudys ljudbild är en blandning av tropisk techno och tropical bass, jaxxigt och bastungt med tydliga r’n’b-influenser. Och som om det inte var tillräckligt kommer Snafu – en av Stockholms mest intressanta dj-akter som sätter det stora M:et i Moombahton och levererar blytunga set som är svåra att inte ryckas med i.

Linus "Chackabucko" Nyström började som roots reggae-entusiast och har efter det betat av genrer som dancehall, hiphop, house, bailefunk och hiplife för att slutligen landa i cumbia. Började göra egna produktioner som en del av duon Legobeat och har arbetat med skivbolaget DBTY.

Panik Disco är ett dj-crew från Stockholm med fokus på tropical bass. Global bass, Moombahton, UK Garage, bailefunk, kuduro och drum’n’bass ryms alla i Panik Discos dj-set som kännetecknas av energi, tempo och hårda basgångar.

Sagt om Compadre
"one of those acts you can’t understand why they haven’t been HUGE yet! This is MURDER!! Think Major Lazer’s pon de floor meets Die Antwoord although inna Banger way!", Tropicalbass.com

Klubb Ouch!, live: Compadre, gäst-dj:ar Rudy och Snafu, Södra Bar, Södra Teatern, fredag den 16 november, 21.00.
Södra Teaters barer och restauranger öppnar 17.00.

Adrian Hörnquist
adrian.hornquist@sodrateatern.com

Södra Teatern är en del av Riksteatern och Sveriges internationella scen för musik, teater och debatt. Hela Södra Teaterns program hittar du på www.sodrateatern.com. Pressbilder och pressmeddelanden finns på http://sodrateatern.com/sv/Press/Pressmaterial/