Pictures of you: En utställning med Rockfoto på Södra Teatern – vernissage den 5 februari

Pictures of you samlar en rad ögonblick från konserter och artistframträdanden på Södra Teatern. Utställningen, som Södran gör i samarbete med Rockfoto, består av bilder tagna mellan åren 2006-2013. Den 5 februari är det vernissage för Pictures of you på Södra Teatern.

Pictures of you
samlar en rad konsertögonblick på Södra Teatern mellan åren 2006-2013. Här finns den absurda trion The Kransky Sisters, popikonerna Sparks, koramästaren Ba Cissoko, elektroniska popsångerskan Grimes och svenska profiler som Bruno K. Öijer och Lykke Li. Det är artister fångade i sitt uttryck – ögonblick av nerv, skärpa och energi i mötet med publiken. Pictures of you visar samtidigt på den bredd och variation som utmärker Södra Teatern som internationell scen – en livescen där reggae från Sierra Leone, mexikansk elektronika, bounce från New Orleans och svensk indiepop alla har sin självklara plats.

Samtliga bilder är tagna vid Stora Scen, Kägelbanan och Etablissemanget på Södra Teatern, av fotografer som är anknutna till Rockfoto. Pictures of you är en levande utställning som visas i Södra Teaterns foajé och på Etablissemanget.

Den 5 februari kl 18.00 är det vernissage i Södra Teaterns foajé och på Etablissemanget. Under vernissagen kommer Rockfoto att dj:a rock, pop och elektroniskt.

Vill du komma på vernissagen av Pictures of you? OSA till: adrian.hornquist@sodrateatern.com, senast den 31 januari kl 15.00.

Om Rockfoto

Rockfoto grundades 2003 med målet att leverera branschens bästa musikfotografier. Från små scener till stora arenor har Rockfoto satt Sveriges musikliv och artister i fokus och strävat efter att fånga magiska konsertupplevelser. I dag är Rockfoto en etablerad bildbyrå med tusentals avbildade artister. Med hjälp av ett nätverk som sträcker sig runt hela världen besöker de slutsålda shower, fångar stjärnskottens första steg på scenen och ser legendarer möta sina trogna fans.

Vad: Vernissage: Pictures of you – En utställning med Rockfoto på Södra Teatern
Var: Foajén och Etablissemanget, Södra Teatern
När: Den 5 februari, 18.00.