Sirqus Alfon söker sin inre manlighet i visuella showen This is Sirqus Alfon

Sirqus Alfon är kända för att skapa scenkonst som är lika tekniskt våghalsig som visuellt sprakande. I nya showen This is Sirqus Alfon – The Super Mega Male Masculinity Show presenterar Sirqus Alfon den nya mannen, lösningen på alla världens problem. En mångfacetterad föreställning som skapats med hjälp av hyllade regissören Nils Poletti. Den 26 september är det premiär på Södra Teatern.

Sirqus Alfon levererar virtuella instrument, avancerade scenlösningar och unika lasernummer. I nya showen This is Sirqus Alfon tar man tekniken till en ny nivå. Om gruppen tidigare utgått från stora resurser har man nu valt att jobba på gör det själv-basis. Resultatet är om möjligt ännu mer spektakulärt. Det är tv-spelsestetik, 3D-moddellering, slagsmålsscener och visuella effekter. Det är högteknologisk scenkonst som få andra grupper lyckas bemästra.

I This is Sirqus Alfon vänder man blicken inåt mot sig själva. Genom en kavalkad av actionhjältar, popstjärnor, dataspelskaraktärer och Bollywoodfilm söker Sirqus Alfon efter sin inre man.

- Sirqus Alfon vill med sin nya show sprida den sanna manligheten världen över och en gång för alla frälsa publiken från djupet av sina hjärtan, säger Martin Östman i Sirqus Alfon.

This is Sirqus Alfon - The Super Mega Male Masculinity Show
Artister & upphovsmän: Erik Rosales, Martin Östman & Henrik Strindberg
Tekniska lösningar: Erik Rosales
Scenografi: Henrik Strindberg
Musik: Sirqus Alfon
Registöd: Nils Poletti
Kreativ producent: Josefin Lindberg

Om Sirqus Alfon
Sedan 1997 har Sirqus Alfon experimenterat med scenkonst som bygger på åskådarnas deltagande - från gatan, klubbarna och festivalerna till varietéerna och teatrarna. Under åren har gruppen utmanat genom att blanda konstnärliga uttryck med ljus- ljud- laser- och projektionsteknik och därmed också skapat en helt egen högteknologisk genre för scenen. Sirqus Alfon har vunnit flera priser för sin scenkonst och sitt unika uttryck och avverkat turnéer i Kina, Europa, Sydamerika, New York och uppträtt på scenkonstfestivalen Edinburgh Fringe.

Vad: This is Sirqus Alfon - The Super Mega Male Masculinity Show
Var: Stora Scen, Södra Teatern
När: Den 26 september, 19.00.
Södra Teaterns barer och restaurang öppnar 17.00.

Adrian Hörnquist, adrian.hornquist@sodrateatern.com eller 070-637 59 78