Stockholmsklassikern Mosebacke Etablissement byter skepnad

Södra Teaterns restaurang, Mosebacke Etablissement, renoveras efter årsskiftet men redan nu anställs en restaurangchef och barchef som tillsammans med ledningen kommer att vara med och bygga det nya restaurangkonceptet. I februari 2016 nyinvigs den historiska restaurangen.

Frida Hammarström tillträder den 16 november som ny restaurangchef för Mosebacke Etablissement. Frida har tidigare arbetat inom Wallmans-koncernen i 15 år, senast som restaurangchef på Hamburger Börs. Frida kommer från Visby och har arbetat i Oslo i åtta år men är nu sedan flera år tillbaka i Stockholm.

Jag ser väldigt mycket fram emot att arbeta med Södra Teaterns restaurangkoncept och vara med i utvecklingen av denna söderpärla. Den underbara maten och härliga personalen finns ju redan här, nu vill vi ha fullt hus alla dagar i veckan, berättar Frida Hammarström.

Teatern har även anställt Fredrik Castro som barchef. Fredrik har de senaste 12 åren jobbat som bartender, hovmästare, servitör och barchef på flera krogar i Stockholm såsom, Ljunggren, Rival, Himlen, Clarion Hotel Stockholm och Bauer. Fredrik kommer att ha ett övergripande ansvar för att utveckla och profilera de fem barerna i huset.

På Södra Teatern kombineras mat, dryck, musik, kultur med en fantastisk utsikt. Min ambition är att våra gäster även ska få njuta av ett större dryckesutbud i barerna med en stor variation av bland annat cocktails, öl och alkoholfria alternativ, berättar Fredrik Castro.

Lena Törner, pressansvarig Södra Teatern, 070-602 26 36, lena.torner@sodrateatern.com
Emelie Gustavsson, Micael Bindefeld AB, 070-719 99 17, emelie.gustavsson@bindefeldab.se

Stockholmsklassikern Mosebacke Etablissement byter skepnad