The Harlem Spirit of Gospel Choir med artisten Anthony Morgan till Södra Teatern

Gospelkören The Harlem Spirit of Gospel Choir grundades 2006 av artisten Anthony Morgan. Sedan dess har kören turnerat över hela världen och delat scen med artister som Diana Ross och uppträtt inför storheter som Nelson Mandela. Den 10 december kommer The Harlem Spirit of Gospel Choir till Södra Teatern för en konsert.

New York-kören The Harlem Spirit of Gospel Choir grundades 2006 av Harlembon och artisten Anthony Morgan. Anthony Morgan hade en dröm om att föra samman den spektakulära gospelmusiken från Harlem med sin kärlek till att sjunga och framföra gospel och presentera det för en internationell publik. Sedan dess har The Harlem Spirit of Gospel Choir uppträtt över hela världen, för publik i alla åldrar och med olika kulturella bakgrunder. Kören har blivit känd för sin gemensamma röstkraft, sitt mångsidiga sound och sin unika talang. The Harlem Spirit of Gospel Choir har uppträtt i en mängd länder, som Italien, Australien, Brasilien, Kanada, Kuba, England, Tyskland, Japan, Ryssland och Thailand.

Medlemmarna i kören har spelat in och delat scen med ett antal prominenta artister, såväl inom gospel som övrig popmusik. Några av dem är The World Famous Harlem Gospel Choir, Stevie Wonder, Sinead O’Connor, Bono, Luther Vandross, Diana Ross, Cindy Lauper, Yolanda Adams och Lyle Lovett. Kören har även setts i tv-program som The Colbert Report, Good Morning America och The Today Show och har uppträtt inför storheter som Nelson Mandela.

Nu kommer The Harlem Spirit of Gospel Choir till Stockholm och Södra Teatern för att bjuda på en kväll med medryckande och taktfast blues, jazz och gospel. En intensiv, djup och rolig gospelshow som inte kommer lämna någon oberörd.

Vad: The Harlem Spirit of Gospel Choir med Anthony Morgan (USA)
Var: Stora Scen, Södra Teatern
När: Den 10 december, 19.30