Weeping Willows ramar in sommarkvällen med vemodig pop på Södra Teatern

Weeping Willows konserter på Terrassen har blivit något av en sommartradition. Sedan några år tillbaka har bandet med Magnus Carlson i spetsen tagit det ganska lugnt och gjort endast ett fåtal spelningar. Men nu är de samlade igen för att beträda livescenen. Denna gång med Ebbot Lundberg som gästartist. Den 28 augusti på Södra Teaterns Terrass.

Weeping Willows, som startade 1994, har fångat många med sin storslagna och melankoliska 60-talspop. Under åren har den utvecklats och växlat från blåögd soul, gitarrop och rytmdriven rock, alltid med Magnus Carlsons ljusa och klara stämma som ledsagare.

Weeping Willows slog igenom med debutalbumet ”Broken Promise Land” 1997. Den har följts upp av flera bästsäljande album och några riktiga radiohits, framförallt ”Touch Me” och ”Stairs”.
2005 släpptes samlingsskivan ”Singles Again” och 2007 kom kritikerrosade album ”Fear & Love”. Den senare producerades av Andy Bell från Oasis.

Sedan några år tillbaka har bandet varit relativt vilande och gjort endast ett fåtal spelningar. Magnus Carlson har gjort flera samarbeten med olika artister (Axwell, Petter, Trummor&Orgel) och släppt två hyllade och grammisnominerade jazzalbum med sitt band The Moon Ray Quintet.

I augusti är Weeping Willows samlade igen och den 28 augusti uppträder de på Terrassen vid Södra Teatern, med Ebbot Lundberg som gästartist. I september går bandet in i studion för att spela in ett nytt album.

Vad: Weeping Willows, gäst: Ebbot Lundberg
Var: Terrassen, Södra Teatern.
När: Den 28 augusti, 20.00

Adrian Hörnquist, adrian.hornquist@sodrateatern.com, 08-531 99 420 eller 070-637 59 78

Södra Teatern AB är ett helägt dotterbolag till Riksteatern. Huset rymmer Sveriges internationella scen för musik, teater och debatt likväl som restaurang och barer. VD och konstnärlig ledare är Ingmari Pagenkemper. Hela Södra Teaterns program, information om huset, och hjälp att boka biljetter, bord och konferenslokaler finns på www.sodrateatern.com. Pressbilder och pressmeddelanden finns på  http://sodrateatern.com/sv/Press/Pressmaterial/