Södra tornet ökade 60%

Report this content

Kommunikationsbyrån Södra tornet i Uppsala hade en ökad omsättning på 60% förra året. Totalt omsattes 6,5 milj. Halva vinsten delades ut som bonuslöner till de anställda och resten gick tillbaka till bolaget. Resultatet slutade på 217 000 plus.

Det är två stora projekt som ligger bakom ökningen, turistportalen www.visitaland.com som inneburit en nyanställning samt bokprojektet om Uppsala domkyrka, ett av sveriges största bokprojekt.

- Det har varit hektiskt, säger Johan Jensen, vd på byrån. Vi fick expandera och anställa en projektledare på Åland. Egentligen så säger det också lite om hur året innan var. Personalen fick ingen bonus då. Men det tog vi igen nu. Samtidigt har vi genomgått en stor omställningsprocess för att rikta byrån mer mot Internetkommunikation, sociala medier och PR. 80% av alla förfrågningar vi får idag handlar om Internet i någon form.

2011 blir året då virala kampanjer verkligen får genomslag. Fram tills nu har många testat sig fram och lärt sig tekniken, men när man nu ser och kan utvärdera reklameffekterna så kommer fler också vilja satsa på innehåll.

För mer information kontakta:

Johan Jensen, vd, tel:070-36 36 855, mobil: johan@sodratornet.se

Södra tornet är en kommunikationsbyrå i Uppsala slott som formar budskap, idéer och strategier åt kunskapsintensiva organisationer och företag. Besök oss på www.sodratornet.se

Taggar: