Magnus Hall föreslås bli omvald som ordförande

Södras valberedning presenterar nu sitt förslag till styrelse och ordförande. Magnus Hall föreslås bli omvald som styrelseordförande.

Den 31 maj hålls Södras årliga föreningsstämma i Lund. Inför stämman presenterar valberedningen nu sitt förslag till styrelse och ordförande, vilket ombuden på stämman har att ta ställning till.

Till styrelse med mandat för kommande år föreslår valberedningen omval av ledamöterna Magnus Hall, Paul Christensson, Kristina Alsér, Hans Berggren, Pål Börjesson, Mats Sandgren, Hannele Arvonen, Carina Olson och Mikaela Johnsson. Vidare föreslås Magnus Hall som styrelsens ordförande.

– Vi känner oss väldigt trygga med de ledamöter vi föreslår och anser att de fortsatt kommer att leda Södra med stor kompetens och engagemang i att skapa värde och utveckling för familjeskogsbruken. Det är sammantaget mycket erfarenhet och klokskap som kommer Södra till del genom detta förslag på styrelse, säger Ingemar Thorstensson, valberedningens ordförande.

Valberedningens förslag gällande revisorer är omval på de auktoriserade revisorerna. Som förtroendevalda revisorer föreslås nyval av Katarina Jonsson från Dals-Långed samt Roger Johansson från Älmhult.

Föreningsstämman är Södras högsta beslutande organ. Stämman fastställer bokslut och vinstdisposition, utser ledamöter till styrelsen, revisorer och valberedning och beslutar om motioner.

För frågor, vänligen kontakta:
Ingemar Thorstensson, ordförande valberedningen Södra,

Södras presstjänst,
E-post: press@sodra.com

Södra bildades 1938 ur idén om att vi är starkare tillsammans. I dag är Södra Sveriges största skogsägarförening med 51 000 familjeskogsbrukare som medlemmar. Tillsammans äger Södras medlemmar en världsledande industri som förädlar skogsråvaran till förnybara produkter inom massa, trä, byggsystem, flytande bioprodukter och energi. I vår skogsindustri jobbar 3 300 medarbetare och under 2022 omsatte Södra 33 miljarder kronor. Våra produkter exporteras över hela världen och tillsammans bidrar vi till ett naturligare samhälle. Med rötterna i skogen skapar vi framtiden.