Magnus Källström ny press och PR-ansvarig på Södra

Sedan mitten på mars är Magnus Källström press och PR-ansvarig på Södra. Han ansvarar för Södras proaktiva, löpande och reaktiva pressarbete nationellt och internationellt.

Magnus kommer senast från Älmhults kommun där han varit kommunikationschef och därmed också haft rollen som pressansvarig. Magnus har en bred erfarenhet av att arbeta med kommunikation både strategiskt och operativt inom områden som varumärke, kriskommunikation och marknadsföring.

"Arbetet med pressfrågor är viktigt för att synliggöra Södras uppdrag och skogens betydelse till fler i samhället. Med Magnus på plats har vi tillsammans en stabil bas för att öka Södras synlighet i externa sammanhang", säger Malin Nordin, kommunikationschef på Södra.

Magnus Källström tillträdde 18 mars.

"Jag ser fram emot att få vara med och arbeta med att sprida skogens värde och alla de möjligheter som finns med skogen och framtidens skogsbruk. För mig känns det extra bra att få arbeta i ett medlemsägt bolag. Det finns en stor kraft i att arbeta tillsammans", säger Magnus Källström.

För mer information vänligen kontakta Södras presstjänst.

Epost: press@sodra.com
Telefon: 0470-89090

Södra bildades 1938 ur idén om att vi är starkare tillsammans. I dag är Södra Sveriges största skogsägarförening med fler än 50 000 familjeskogsbrukare som medlemmar. Tillsammans äger Södras medlemmar en världsledande industri som förädlar skogsråvaran till förnybara produkter inom massa, trä, byggsystem, flytande bioprodukter och energi. I vår skogsindustri jobbar 3 400 medarbetare och under 2023 omsatte Södra 29 miljarder kronor. Våra produkter exporteras över hela världen och tillsammans bidrar vi till ett naturligare samhälle. Med rötterna i skogen skapar vi framtiden.