Mikael Olsson utsedd till vd för Trivselhus

Styrelsen i Trivselhus har utsett Mikael Olsson till ny vd för Trivselhus. Mikael tillträder vecka 32 och ersätter Tore Janson som varit tillförordnad vd sedan februari i år.

Mikael Olsson är 58 år och är sedan 2016 vd på Eksjöhus AB. Mikael har lång och gedigen erfarenhet från ledande befattningar inom fastighets- och industrimarknaden, både i Sverige och internationellt. Han var vd på Holmgrens Bil 2014-2016 och har haft olika ledande befattningar på Myresjöhus 2001-2013.

– Jag är glad att kunna presentera Mikael Olsson som ny vd för Trivselhus. Han är en kompetent ledare som kan branschen och har visat att han kan skapa goda resultat. Jag är övertygad om att han kommer kunna vidareutveckla Trivselhus och leda företaget till nya framgångar, säger Mattias Johansson, styrelseordförande på Trivselhus

– Jag ser fram emot att tillsammans med alla medarbetare göra denna utmanande och spännande resa. Våra två varumärken Trivselhus och Movehome har mycket goda möjligheter att kunna växa med lönsamhet inom sina respektive segment, säger Mikael Olsson.

Tore Janson fortsätter som tf vd på Trivselhus till dess Mikael tillträder.

För mer information, vänligen kontakta:
Södras presstjänst
E-post: press@sodra.com

Södra grundades 1938 och är Sveriges största skogsägarförening med mer än 51 000 skogsägare som medlemmar. Vi driver ett modernt och ansvarstagande skogsbruk och industrier där vi förädlar råvaran. Omsättningen 2017 var 20,5 miljarder kronor och antalet anställda 3 400. Genom värdeskapande relationer och långsiktigt agerande visar Södra vägen för nästa generations skogsbruk.