Nya avtal tecknade med avverkningsentreprenörer

Intresset från avverkningsentreprenörer att lämna anbud på Södras avverkningstjänster har varit mycket stort. Södra har redan tecknat avtal med ett flertal entreprenörer i olika delar av Södras verksamhetsområde.

Det stora intresset är mycket glädjande. Särskilt roligt är det att avtal har tecknats inte bara med befintliga utan även med för Södra nya avverkningsentreprenörer. Vi fortsätter nu förhandlingarna och målet är att alla avtal inför nästa virkessäsong ska vara tecknade under våren, säger Håkan Svensson, skogsdirektör i Södra.

Södra arbetar sedan årsskiftet med att se över sina avverkningsresurser. Skälen är en förändrad och enhetlig kravspecifikation och en vilja att justera avtalad avverkningsvolym.

Södra är också angeläget om att knyta de mest konkurrenskraftiga entreprenörerna till sig vad det gäller kvalitet och pris, för att tillhandahålla så bra tjänster som möjligt för skogsägarna.

För mer information kontakta gärna:

Håkan Svensson, skogsdirektör Södra, tfn 0457-316 00

Södra är en koncern med omfattande skoglig verksamhet och en av de ledande producenterna av pappersmassa, trävaror och bioenergi. Företaget, som ägs av 51 000 sydsvenska skogsägare, har 3 800 anställda och omsätter 17 miljarder kronor.