Trivselhus satsar i en tuff marknad

Premiumhustillverkarna Trivselhus lanserar i dagarna ett helt nytt varumärke – Move Home. Genom att ta ett helt nytt, digitalt grepp, kan man erbjuda lägre priser vilket öppnar möjligheter för nya målgrupper.

Under namnet Move Home erbjuds kvalitetshus till ett lägre pris, vilket är möjligt då man skapar stordriftsfördelar i produktionen och förenklar processerna – från försäljning till färdigt hus. Det nya konceptet riktar sig till en yngre kundkategori som nu kan få ett eget, unikt boende till ett rimligt pris.

– Vi har sett att det finns en efterfrågan på marknaden, i synnerhet efter bolånetakets införande, efter något mindre och mer rationella hus, med bibehållen hög kvalitet och standard. Genom enklare och tydligare arbetssätt och högre grad av standardisering sparar vi tid och resurser vilket gör det möjligt att sälja kvalitetshus till ett väsentligt lägre pris, säger Erik T Larsson, vd på Trivselhus.

Navet i affärsidén är en interaktiv, digital plattform, ”Bygg Online”, som syftar till att förenkla beställningsförloppet för kunden. Plattformen ger svar på frågor om hela byggprocessen och kunden kan själv skapa sitt hus och direkt se resultatet genom bilder och ritningar i 3D. Kunden får även direkt veta det slutgiltiga försäljningspriset. Tanken är att kunden vid en egen vald tidpunkt kan sätta sig in i processen och få en bild av det färdiga resultatet.

– Vi kommer att sköta merparten av vår kommunikation med kunderna via digitala kanaler, vilket ökar effektiviteten och gör oss tillgängliga när kunderna har tid att ta till sig information, säger Erik T Larsson.

Prova att bygga här: www.movehome.se/husmodeller

Trivselhus är en ledande husleverantör i Sverige och levererar villor av hög kvalitet, med stilsäker design och låg energiförbrukning. Ett unikt byggsystem möjliggör att huvuddelen av de hus som produceras är helt anpassade efter önskemål, förverkligade genom egna husdesigner i direkt kontakt med kund. Husföretaget Trivselhus har cirka 25 försäljningskontor spridda över hela Sverige. Export sker till Norge, via egna dotterbolaget Trivselhus Norge AS, samt via olika samarbetspartners till Åland och England. Under 2011 levererade Trivselhus omkring 350 hus. Trivselhus som har cirka 160 anställda och är en del i skogskoncernen Södra.
För mer information vänligen kontakta:
Karolina Skande, karolina@patrikssonpr.com alternativt på telefon 08-528 00 590