Softbool tecknar avtal med Securitas Direct!

Report this content

Softbool har tecknat avtal med Securitas Direct AB som licensierar Boolware, vilket är ett kraftfullt, helt branschoberoende, indexerings- och sökverktyg för stora databasdrivna informationstillämpningar.

Securitas Direct, som bildades 1988 som en division inom Securitaskoncernen, är ett ledande serviceföretag med över 3 000 anställda och drygt 900 000 kunder inom larm och säkerhet.

Securitas Directs verksamhet består av två affärsområden, Consumer som tillhandahåller trådlösa larm för hem samt Professional som erbjuder mer komplexa trådbundna lösningar för mindre företag. Koncernen är verksam på tre geografiska marknader. Nordic för Sverige, Finland, Norge och Danmark; Central för Frankrike, Nederländerna och Belgien och Iberia för Spanien och Portugal.

– ”Vi valde Boolware för den överlägsna prestandan och skalbarheten i söktillämpningar jämfört med traditionella databassystem. Boolware både avlastar våra databaser och förbättrar prestanda i våra applikationer avsevärt. Avgörande är också att vi snabbt och med liten arbetsinsats kan plugga in Boolware som ett sökskikt ovanpå våra databaser”, säger Jakob Rutberg, senior developer och ansvarig för databasutvecklingen på Securitas Direct AB.

– Vi är mycket glada för denna order som tar oss in på ytterligare en ny marknad, vilken är oerhört informationsintensiv och ställer mycket höga krav på prestanda, tillgänglighet och funktionalitet, säger Zoltan Lentenius, VD Softbool AB.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Zoltan Lentenius, Softbool AB, t: + 46 (0) 8 555 36 375, zoltan.lentenius@softbool.com
Jakob Rutberg, Securitas Direct AB, t: +46 70 948 54 87, jakob.rutberg@securitas-direct.com