Åse Thuveson ny VD på Softhouse Småland

Växjöbaserade Åse Thuveson med bred erfarenhet av kundnära arbete och varumärkesprofilering, tar över som VD för Softhouse växande smålandsverksamhet. Softhousekoncernen har verksamhet på 11 orter, inklusive i Bosnien, och har en investeringsportfölj med sju mjukvaruintensiva tillväxtbolag. Åse är en välförankrad person i regionen och kommer ansvara för verksamheten i de tre småländska orterna Växjö, Jönköping och Kalmar.

Åse Thuveson

Softhouse som koncern har funnits i närmare trettio år med stabilt fotfäste som leverantörer av både högkvalificerad expertis inom mjukvaruutveckling och design genom den egna byråverksamheten i Milou. Den djupa mjukvarukompetensen används dessutom för att hjälpa mjukvaruintensiva produktbolag att utvecklas fortare genom att aktivt investera i bolagen och sedan ha en nära relation i bolagens fortsatta resa framåt.

Softhouse huvudverksamhet i Småland är mjukvaruutveckling för en rad starka varumärken.

Vi är väldigt glada att få en lokalt välförankrad tillgång som Åse som ledare för vår smålandsverksamhet, säger Sara Mårtensson, koncernchef för Softhouse. Det händer mycket för oss  i den regionen nu och Åse kommer tillföra mycket för att både jobba nära våra kunder och att se till att vi sprider mjukvarukunskap lokalt med våra teknikevenemang.

Softhouse är ett riktigt fint, entreprenöriellt och stabilt bolag med bra grundvärderingar, säger Åse Thuveson. Just värderingarna är viktiga för mig och Softhouse är ett varmt bolag som bryr sig om människorna i den digitala värld vi verkar i. Jag har redan fått en stark känsla för bolaget och de jag kommer jobba närmast med.

Smålandskontoren har vind i seglen och nyligen växte Jönköpingskontoret ur kostymen. Detta trots att mjukvarukonsultbranschen upplever en generellt högre konkurrens idag. Softhouse ser att Åse med sitt starka driv kommer fortsätta den inslagna banan och göra  Softhouse mer synligt än tidigare.

Jag ser verkligen fram emot att få visa vad Softhouse kan göra mer för den här regionen. Det finns så mycket att utveckla och jag tar med mig mitt driv. Där jag är med där brukar det hända saker, avslutar Åse med ett leende.

Åse Thuveson kommer närmast från rollen som försäljnings- och marknadschef på Nordlo Växjö och Ljungby, och var tidigare Försäljningschef på Elite Hotels i Växjö. Hon tillträder sin roll på Softhouse Småland den 2 oktober.

Åse Thuveson, VD Softhouse Småland AB

ase.thuveson@softhouse.se

Stina Åkesson, Ansvarig Investor Relations, Softhouse Nordic AB

+46 706  38 33 88

Softhouse, startat 1996, är ett svenskt konsultbolag som levererar ledande expertis inom mjukvaruutveckling och design för en hållbar framtid. Softhouse sysselsätter idag ca 300 medarbetare fördelat på tio kontor i Sverige och ett i Sarajevo. Bolaget stöttar också mjukvaruintensiva bolag på tillväxtresa med kapital och expertis inom mjukvara. I koncernen ingår fullservicebyrån Milou som är starka inom design.

Vi är väldigt glada att få en lokalt välförankrad tillgång som Åse som ledare för vår smålandsverksamhet. Det händer mycket för oss  i den regionen nu och Åse kommer tillföra mycket för att både jobba nära våra kunder och att se till att vi sprider mjukvarukunskap lokalt med våra teknikevenemang.
Sara Mårtensson, koncernchef för Softhouse
Softhouse är ett riktigt fint, entreprenöriellt och stabilt bolag med bra grundvärderingar. Just värderingarna är viktiga för mig och Softhouse är ett varmt bolag som bryr sig om människorna i den digitala värld vi verkar i. Jag har redan fått en stark känsla för bolaget och de jag kommer jobba närmast med.
Åse Thuveson, ny VD Softhouse Småland