• Softhouse/

Malmöföretaget Crossmedia Avenue nominerat i klassen “Best Mobile Advertising” vid Global Mobile Awards i Barcelona

Crossmedia Avenue har som enda svenska bolag nominerats i klassen ”Best Mobile Advertising”. Företaget deltar med sin interaktiva mobiltjänst som ingick i AMF Pensions välkända kampanj där man kan se sig själv i framtiden. Till denna kampanj levererade man en lösning som gjorde att allmänheten kunde skicka in ett fotografi av sig själva via mobilen eller webben för att sedan få tillbaka en bild där de kunde se hur deras drag förändrades till en 70-årings.

Vinnarna kommer att tillkännages vid en gala-middag som kommer att hållas tisdagen den 12 februari i Palau Nacional i Barcelona.
“Att detta är en prestigfull tävling är ju tydligt då den lockar deltagare som Nokia, Vodafone, Samsung och AT&T,” sade Lars Halling, CEO för Softhouse Crossmedia Avenue. “Mobil marknadsföring är ett dynamiskt och mycket snabbt växande område. Vi är stolta över att med innovativa tekniklösningar kunna bidra till lysande kampanjresultat.”

För mer information om Softhouse’s deltagande i Global Mobile Awards vänligen kontakta: Lars Halling, CEO Crossmedia Avenue. + 070-6643988, lars.halling@softhouse.se

OM KAMPANJEN Kampanjen, som genomfördes 2007, blev en av de mest framgångsrika MMS-kampanjerna någonsin och resulterade i 262 000 svar via mobilen och 323 000 totalt. Kampanjen utformades av reklambyrån Forsman och Bodenfors, och Crossmedia Avenue var teknikleverantör av åldringsapplikation och mobillösning.
Mer information om kampanjen kan man läsa här: http://www.resume.se/nyheter/2007/09/28/se-peter-siepen-som-gammal/index.xml

OM GLOBAL MOBILE AWARDS OCH GSMA MOBILE WORLD CONGRESS Global Mobile Awards är en del av GSMA Mobile World Congress som avhålls i Barcelona 11-14 Februari 2008. Mässan, som tidigare hette 3GSM World Congress, är mobilindustrins största expo och lockade förra året 61.000 besökare från hela världen. Många av världens största mobilföretag tävlar om de 15 prestigefulla utmärkelserna i Global Mobile Awards, och förutom klassen ”Best Mobile Advertising” där Crossmedia Avenue tävlar skall man utse bl.a. ”Best Mobile Handset or Device”, ”Best Mobile Video Service” och ”Best Mobile Music Service”.

Mer om tävlingen finns att läsa under: http://www.globalmobileawards.com/

OM CROSSMEDIA AVENUE Crossmedia Avenue är Sveriges ledande leverantör av innovativa lösningar för mobil marknadsföring och mobil underhållning. Produktportföljen omfattar flexibla och lättanvända kampanjlösningar för mobil reklam, och underhållningstjänster med avancerat teknikinnehåll.
2004 vann företaget klassen Best Mobile Entertainment Application vid den världsomspännande tävlingen Ericsson Mobile Applications Awards med sin tjänst Twin Factor®. 2006 vann man första pris i mobil-klassen vid International Interactive TV Awards i Cannes för tjänsten Facing-TV™, och 2007 var man med och vann första pris i klassen ”Bästa Tjänst för Offentlig Sektor” för Skånetrafikens reseplanerare vid Cut the Wire Awards i Karlskrona.

Crossmedia Avenue är del av Softhouse-koncernen som har 110 anställda och kontor i Malmö, Karlskrona och Stockholm, samt via sitt dotterföretag Qvantel även närvaro i Helsingfors Finland och Hyderabad, Indien.
Mer information om Crossmedia Avenue finns under: http://www.crossmediaavenue.com/