Softhouse lanserar nya kurser om Lean och Scrum

Som ett svar på den ökande efterfrågan på kurser inom Lean- och Lättrörliga metoder lanserar Softhouse två nya kurser denna höst. Den första heter "Scrum for Team Members" och riktar sig mot medlemmarna i ett Scrum Team. Den andra heter "Lean and Agile for Managers" och har satts samman för chefer och ledare inom mjukvaruorganisationer som håller på att införa Lean eller Lättrörliga Metoder.

Scrum for Team Members

- Sedan ett tag tillbaka har vi fått många förfrågningar att komplettera våra Scrum Master Certifieringar med en kurs för medlemmarna i teamen, och äntligen har vi fått tid att sätta ihop en endagskurs för detta ändamål, säger Arne Åhlander som är utbildare på Softhouse.

- Målet för kursen är att deltagarna ska få en bra känsla för om hur det är att jobba praktiskt i ett Scrum-projekt, och innehållet bygger mycket på våra egna erfarenheter av att arbeta med Scrum.

Lean and Agile for Managers

- Lean and Agile for Managers ger en omfattande förståelse för alla komponenter av Lean som är viktiga för mjukvaruorganisationer, säger Anders Sixtensson, Business Unit Manager på Softhouse.

- Kursen kommer att vara mycket intensiv, då den är anpassad för chefer som behöver få ett ordentligt grepp om Lean-metodik, men inte har tid att spendera för mycket tid i skolbänken.