Softhouse vinnare vid Cut the Wire Awards

Tävlingsjuryn gillade bland annat att reseplanerartjänsten kan användas på flera olika nivåer. Det finns en wap-gränssnitt där användaren lätt kan söka bl.a. avgångstider i mobilen. Det finns också en mer avancerad Java¬baserad lösning där användaren exempelvis kan söka avgångar på i förväg inlagda resrutter. Slutligen finns det en möjlighet att ladda ner Java-baserade tidtabeller som kan läsas off-line i mobilen. De två senare applikationerna har utvecklats av Softhouse.
“Även om vi tidigare vunnit ett flertal priser för våra mobila applikationer, är detta priset speciellt för oss, så det är första gången vi vunnit pris för en av våra nyttotjänster,” sade Lars Halling, CEO för Softhouse Crossmedia Avenue. “Skånetrafiken har varit en mycket inspirerande och krävande kund, och många andra kollektivtrafikbolag har visat stort intresse för de lösningar vi utvecklat tillsammans med dem.”

Om Cut the Wire Awards Cut The Wire Awards instiftades 2006 av produktbolagen i TelecomCity i Karlskrona. Syftet är att uppmärksamma de företag som använder mobila tjänster i sin verksamhet. En jury bestående av namnkunniga personer från telekombranschen nominerar och väljer ut vinnarna i klasserna: ”Bästa mobila konsumenttjänst”, ”Bästa mobila företagstjänst” och ”Bästa mobila tjänst för offentlig sektor”.