Christer Samuelsson, ny områdeschef på Softronic

Softronic samlar IT Operations och Säkerhet i ett nytt verksamhetsområde, Operation and Security Partner.

Christer Samuelsson blir områdeschef för det nya verksamhetsområdet och kommer också ingå i Softronics koncernledning. Christer har arbetat med ledarskap samt säkerhet- och driftsfrågor i 28 år.

-          För Softronic är det ett naturligt steg att samla våra erbjudanden och tjänster inom drift och säkerhet i ett eget verksamhetsområde. Jag är väldigt glad att välkomna Christer i denna nya roll. Christer har den erfarenhet och bakgrund som krävs för att vidareutveckla våra tjänster inom området, säger Charlotte Eriksson, VD på Softronic.

Christer Samuelsson säger;

-          Säkerhet är ett viktigt och växande tjänsteområde för Softronic och jag ser fram emot att fortsätta jobba och utveckla detta tillsammans med våra kompetenta medarbetare inom området. Våra driftslösningar kommer fortsätta att utvecklas på ett effektivt och säkert sätt där vi ser att våra kunder går mer mot hybrida samt molnlösningar.

Charlotte Eriksson, VD, Softronic AB (Publ)
Tel: + 46 70 454 55 43

Christer Samuelsson, Områdeschef, Softronic AB (Publ)
christer.samuelsson@softronic.se
Tel: +46 70 885 31 76

GoodTech – ledande teknik som gör gott i samhället.
Softronic hjälper företag och organisationer att utveckla sin verksamhet och skapa verklig samhällsnytta genom innovativa digitala lösningar. Vi hjälper våra kunder i sin digitala förflyttning, genom allt från rådgivning och nyutveckling till förvaltning och drift. Softronic grundades 1984 och är idag börsnoterat på Stockholmsbörsen och Nasdaq OMX. Vårt team består av våra drygt 400 drivna, nyfikna och kunniga medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall, Karlstad och Arjeplog. www.softronic.se