Ny områdeschef Jenny Magnell

Report this content

Jenny Magnell blir ny områdeschef för Softronics verksamhetsområde Digitalization Partner.

Jenny har en lång erfarenhet från IT-konsultbranschen och har arbetat med affärsutveckling, digitalisering, ledarskap samt försäljning i många år.

-          Vi är oerhört glada att Jenny Magnell har tillträtt som ny områdeschef på Softronic. Jenny har helt rätt erfarenhet för att fortsätta utveckla Softronics verksamhet inom digitalisering och systemutveckling, säger Charlotte Eriksson, VD på Softronic.

Verksamhetsområdet har många kunder inom både privat och offentlig sektor och inom bank och finans. Tjänsterna spänner från att erbjuda Softronics SAAS-lösning CM1, ett system för att motverka penningtvätt, till att hjälpa kunderna med sin digitala förflyttning, genom allt från rådgivning och nyutveckling till förvaltning och drift.

-          Det känns väldigt bra att börja på Softronic, ett företag med så mycket kompetens inom många områden, fina värderingar och härlig gemenskap, säger Jenny Magnell, områdeschef.

Jenny avslutar:

-          Jag är hedrad och glad över förtroendet att få fortsätta den fantastiska resa som Softronic och Digitalization Partner har genomfört så här långt.

Jenny Magnell ingår även i Softronics koncernledning.

Charlotte Eriksson, VD, Softronic AB (Publ)
charlotte.eriksson@softronic.se
Tel: + 46 70 454 55 43

Jenny Magnell, Områdeschef, Softronic AB (Publ)
jenny.magnell@softronic.se
Tel: + 46 70 520 08 24

GoodTech – ledande teknik som gör gott i samhället.
Softronic hjälper företag och organisationer att utveckla sin verksamhet och skapa verklig samhällsnytta genom innovativa digitala lösningar. Vi hjälper våra kunder i sin digitala förflyttning, genom allt från rådgivning och nyutveckling till förvaltning och drift. Softronic grundades 1984 och är idag börsnoterat på Stockholmsbörsen och Nasdaq OMX. Vårt team består av våra drygt 400 drivna, nyfikna och kunniga medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall, Karlstad och Arjeplog. www.softronic.se