Softronic etablerar kontor i Visby

Softronic har sedan tidigare både kunder och medarbetare i Visby och etablerar nu ett kontor i Visby. Ambitionen är att fortsätta utveckla regionen och erbjuda tjänster inom IT och digitalisering och att bidra till verklig samhällsnytta, det Softronic kallar för GoodTech.

-          För oss är det viktigt att vara nära kunderna och vi vill fortsätta skapa fler åtagandeaffärer med fokus på systemutveckling och förvaltning på Gotland, säger Mathias Kjellberg, COO.

Mathias fortsätter:

-          Vi har idag ca 10 medarbetare som verkar på Gotland och vi vill fortsätta växa här. Vi söker framför allt projektledare, konsulter inom Dynamics 365/Power Plattform, men även systemutvecklare och verksamhetskonsulter för våra kunder.

Charlotte Eriksson, VD på Softronic säger:

-          Jag ser fram emot att Softronic ska fortsätta leverera tjänster inom IT och digitalisering till regionen och är glad att välkomna ännu ett kontor till Softronic.

Softronic finns förutom i Visby även i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall, Karlstad och Arjeplog.

Charlotte Eriksson, VD, Softronic AB (Publ)
Tel: + 46 70 454 55 43

Mathias Kjellberg, COO, Softronic AB (Publ)
mathias.kjellberg@softronic.se