Softronic har tecknat avtal med Akademikerförbundet SSR avseende medlemssystemet MRM

Fackförbundet Akademikerförbundet SSR och Softronic har tecknat avtal om leverans av medlemssystemet MRM. Avtalet avser införandeprojekt samt löpande leverans av MRM som SaaS-tjänst vilket utökar kraftigt Softronics mångåriga åtagande med kunden.

Idag använder åtta kunder, med ett totalt medlemsantal om 1,8 miljoner medlemmar, standardsystemet MRM. Akademikerförbundet SSR med 71 000 medlemmar blir nu ännu ett SACO förbund som på kort tid väljer MRM SaaS.

Standardsystemet MRM är ett komplett verksamhetssystem för medlemsorganisationer som är byggt på Microsoft Dynamics CRM och NAV. MRM används för att förbättra medlemskommunikationen, automatisera centrala verksamhetsprocesser samt erbjuda effektivt stöd som adderar värde till medlemskapet.

MRM SaaS är en trygg och kostnadseffektiv leveransmodell för MRM där allt från utveckling till drift ingår i tjänstepaketeringen.

Om Akademikerförbundet SSR
Akademikerförbundet SSR är Sveriges ledande samhällsvetareförbund. Förbundet, som är fjärde störst inom Saco organiserar 71 000 beteendevetare, ekonomer, personalvetare, socionomer och andra samhällsvetare. www.akademssr.se

Softronic är ett konsultbolag inom IT och management vars tjänster spänner från e-tjänster och rådgivning till nyutveckling, förvaltning och drift. Kunderna är främst medelstora och större företag och organisationer i Sverige. Softronic som grundades 1984 är börsnoterat och har ca 450 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Arjeplog.  www.softronic.se

Anders Eriksson VD, Softronic AB (Publ)