Softronic ingår driftsavtal med AB SOLOM, Sollentuna kommuns vård- och omsorgsbolag

Softronic har tecknat ett treårigt avtal med AB SOLOM, Sollentuna kommuns vård- och omsorgsbolag och kommunens största utförare gällande IT-drift.

Genom detta avtal förstärker Softronic sin position som en central aktör i digitaliseringen av samhällsviktiga funktioner.

Softronic kommer att tillhandahålla en flexibel, agil och modern IT-miljö som kommer att stötta SOLOMs medarbetare och därigenom medverka till deras övergripande ambition att ständigt förbättra livskvaliteten och bidra till en god vardag för alla sina kunder.

-         Softronic är väldigt glada över att få vara en del av SOLOMs viktiga arbete. Vår skräddarsydda IT-driftlösning kommer att hjälpa SOLOM att förbättra tillgängligheten och kvaliteten på deras tjänster, säger Charlotte Eriksson, VD för Softronic.

Helena Lind, marknads- och kommunikationschef för AB SOLOM, säger:

-         En effektiv, flexibel och tillförlitlig IT-leverans är en förutsättning både för vår dagliga drift och för vårt utvecklingsarbete. Samarbetet med Softronic ger oss möjlighet att utveckla vår IT-miljö ytterligare med fokus på användarvänlighet och IT-säkerhet.

Charlotte avslutar:

-         Att bidra till att förenkla människors liv och jobb är det vi kallar GoodTech på Softronic. Genom vårt avtal med SOLOM kan vi bidra med precis det – att med hjälp av digitalisering underlätta människors vardag.

Avtalet löper i tre år med möjlighet till förlängning i 3+3 år.

KONTAKTPERSON

Charlotte Eriksson VD, Softronic AB (Publ)
Tel: + 46 70 - 454 55 43

Om AB SOLOM:
AB SOLOM Sollentuna kommuns vård- och omsorgsbolag är en del av Sollentuna kommuns omsorgsförvaltning. Företaget levererar ett brett utbud av tjänster inom vård och omsorg, inklusive äldreomsorg, funktionshinderomsorg och socialtjänst.

Goodtech – ledande teknik som gör gott i samhället.
Softronic hjälper företag och organisationer att utveckla sin verksamhet och skapa verklig samhällsnytta genom innovativa digitala lösningar. Vi hjälper våra kunder i sin digitala förflyttning, genom allt från rådgivning och nyutveckling till förvaltning och drift. Softronic grundades 1984 och är idag börsnoterat på Stockholmsbörsen och Nasdaq OMX. Vårt team består av våra drygt 400 drivna, nyfikna och kunniga medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall, Karlstad och Arjeplog. www.softronic.se