Softronic tilldelas uppdrag av Skatteverket gällande agil systemutveckling

Skatteverket har beslutat att tilldela Softronic uppdraget att leverera agila utvecklingsteam.

Efterfrågan från globala företag att samarbeta mer aktivt och öppet med skatteadministrationer har ökat. Ett av stegen mot ökad transparens är att förbättra och utöka det internationella informationsutbytet för beskattningsändamål.

-          Vi är oerhört glada över att få möjligheten att leverera agila team till Skatteverket. Våra team kommer bland annat att arbeta med att säkerställa den funktionalitet som krävs för att implementera nya lagkrav och automatisera informationsutbyten enligt de nya kraven i EU-rätten, säger Charlotte Eriksson, VD på Softronic.

Det internationella automatiska informationsutbytet omfattar i huvudsak individuppgifter, kontrolluppgifter och annan rapportering som sker till Skatteverket.

-          När informationsutbyte mellan länder ökar är det viktigt att vi utvecklar en säker lösning som möjliggör tillförlitliga informationsbyten mellan alla parter, avslutar Charlotte.

Utvecklingsteamen kommer att bestå av 4–8 personer och avtalet sträcker sig över en period av 24 månader, med start i mitten av augusti.

KONTAKTPERSON

Charlotte Eriksson VD, Softronic AB (Publ)
Tel: + 46 70 - 454 55 43

Goodtech – ledande teknik som gör gott i samhället.
Softronic hjälper företag och organisationer att utveckla sin verksamhet och skapa verklig samhällsnytta genom innovativa digitala lösningar. Vi hjälper våra kunder i sin digitala förflyttning, genom allt från rådgivning och nyutveckling till förvaltning och drift. Softronic grundades 1984 och är idag börsnoterat på Stockholmsbörsen och Nasdaq OMX. Vårt team består av våra drygt 400 drivna, nyfikna och kunniga medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall, Karlstad och Arjeplog. www.softronic.se