Softronic får förnyat förtroende: Hyresgästerna lägger stor order

Report this content

Softronic får förnyat förtroende: Hyresgästerna lägger stor order Softronic tecknar avtal med Hyresgästföreningen. Uppdraget motsvarar knappt 9000 timmar. Softronics uppgift är att sammanlänka samtliga medlemshanteringssystem hos landets 21 kontor. Hyresgästerna, som har över en halv miljon medlemmar och 27 000 förtroendevalda, står inför en betydande organisationsförändring. De ska gå från en federativ organisation med självständiga juridiska enheter som har eget medlemsansvar till en verksamhet som erbjuder nationellt medlemskap. - Förändringen kräver att vi slår samman alla våra kontors medlemshanteringssystem, säger Jari Rantamaa, IT-chef på Hyresgästföreningen. I samband med utvecklingen av själva systemet 1994 samarbetade vi med Softronic och det känns roligt att göra det igen, fortsätter Rantamaa. Förändringen möjlig Eftersom det av Softronic utvecklade medlemshanteringssystemet är en komponetifierad treskiktslösning är det nu, sju år senare, möjligt att genomföra denna förändring. - Det är det vi menar med att våra lösningar ska vara flexibla, framtidssäkra och förändringsbara, säger Softronics VD Marianne Arosenius. Våra kunder ska kunna växa eller förändra sin organisation utan att vara låsta av någonting som vi har byggt. Det känns mycket roligt att fortsätta det goda samarbetet med Hyresgästföreningen, avslutar Arosenius. För mer information VD Softronic, Marianne Arosenius Telefon: 08-51 90 90 00 Softronic AB Softronic skapar lönsamma lösningar på kundens affärsproblem med rätt kvalitet i alla led. Vår grund devis är IT för bättre affärer. Genom att kombinera managementkompetens med innovativa Internetbaserade lösningar kan Softronic ta ett helhetsansvar från behovsanalys och utveckling till implementation och drift. Softronic grundades 1984 och har idag cirka 400 anställda fördelade på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås samt Estland, Frankrike, Portugal, Spanien och USA. Bolaget är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/26/20010626BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/26/20010626BIT00040/bit0001.pdf