Softronic får förnyat förtroende från Kunskapsskolan

Softronic får förnyat förtroende från Kunskapsskolan Softronic förlänger sitt samarbetsavtal med Kunskapsskolan. Avtalet omfattar investeringar i förbättrad infrastruktur och IT-stöd till de sex nya skolor som Kunskapsskolan öppnar i höst. Det förlängda avtalet innebär att Softronic utvidgar det samarbete med Kunskapsskolan som påbörjades för omkring ett år sedan. Ett av de första stegen har varit att bygga upp en modern IT-infrastruktur på skolorna. Här har stora besparingar kunnat göras genom att alla serverdatorer samlats centralt hos Softronic, som även ansvarar för driften av systemen. Besparingarna på system- och driftnivå har lett till att Kunskapsskolan fått möjlighet att investera i en högre datortäthet bland eleverna. Det förnyade förtroende som Kunskapsskolan visar Softronic genom att förlänga avtalet innebär att IT-infrastrukturen förbättras ytterligare för de fem skolor som idag bedriver undervisningsverksamhet. Parallellt med detta kommer Softronic att ansvara för IT-expansionen i samband med att sex nya skolor grundas under hösten i Botkyrka, Enskede, Nacka, Enköping, Norrköping och Västerås. För mer information kontakta: Marianne Arosenius, VD, Softronic AB Telefon: 08-51 90 90 00 www.softronic.se Softronic AB Softronic skapar lönsamma lösningar på kundens affärsproblem med rätt kvalitet i alla led. Vår grund devis är IT för bättre affärer. Genom att kombinera managementkompetens med innovativa Internetbaserade lösningar kan Softronic ta ett helhetsansvar från behovsanalys och utveckling till implementation och drift. Softronic grundades 1984 och har idag cirka 400 anställda fördelade på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås samt Estland, Frankrike, Portugal, Spanien och USA. Bolaget är noterat på stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på www.softronic.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/20/20010620BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/20/20010620BIT00110/bit0001.pdf