Vänsterpartiet väljer Softronic

Report this content

Vänsterpartiet väljer Softronic När Vänsterpartiet lanserar sin nya webbplats inför det kommande valåret är det Softronic som levererar. Den nya digitala kommunikationsplattformen blir en viktig politisk arena för partiet i dialogen med dess väljare och 13 500 medlemmar. I upphandlingen efterfrågade Vänsterpartiet även ett gemensamt medlemshanteringssystem för partiets 23 distrikt samt utveckling av ett intranät/extranät liksom utbildning och drift. I första fasen har parterna tecknat avtal om den nya digitala kommunikationsplattformen. - Vi valde Softronic eftersom de kunde erbjuda en helhetslösning, säger Vänsterpartiets biträdande partisekreterare Bo Leinerdal. Det är ett etablerat företag som vi ser möjligheter att arbeta med på lång sikt. Bygger på Softronics portalpubliceringsverktyg Med Softronics publiceringsverktyg är det möjligt att skapa ett decentraliserat ansvar för publicering av aktuell information på webbplatsen. Det enkla verktyget kräver inga kunskaper i html eller webbdesign, utan gör det möjligt för partiets sekreterare m.fl. att snabbt sprida information från riksdagsledamöter, distrikt, lokalorganisationer och partistyrelsen via webbplatsen. För mer information Anders Eriksson, VD Softronic anders.eriksson@softronic.se Tel. 08-51 90 90 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/20/20011120BIT00290/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/20/20011120BIT00290/bit0001.pdf