Säljchef från IBM ska se till att Software AG expanderar i Norden

Fredrik Silfwerplatz, tidigare IBM-chef blir nordisk säljchef och tar plats i Software AG:s nordiska ledningsgrupp. Software AG, marknadsledande på Business Process Exellence, är inne i en stark expansionsfas och antalet anställda har vuxit med 20 procent bara under de senaste månaderna. Detta är anmärkningsvärt i en tid då många IT-företag avskedar personal. Med Fredrik Silfwerplatz på plats rustar man för ytterligare expansion.

13:e februari 2013: ”Jag såg direkt potentialen i Software AG:s erbjudanden, som ligger helt rätt i tiden och fyller ett hål på marknaden. Vi erbjuder en brygga mellan affärs- och it-processerna; en möjlighet till samsyn och uppföljning med analys vilket är det kunderna efterfrågar nu”, säger Fredrik Silfwerplatz.

Att processutveckling är starkt kopplad till affärsutveckling anser majoriteten av Software AG:s kunder och enligt Fredrik Silfwerplatz bör kopplingen mellan ett företags it och affärer vara en självklarhet, vilket det inte alltid är idag. I sin nya tjänst ser han hur man de facto kan möta det marknaden behöver.

”Software AG:s fokus på affärsutveckling genom effektivisering av processer är en fullträff. Det här är en marknad där det kommer att hända mycket framöver. Svenska företag har inte råd att låta bli att öka sin konkurrenskraft. Software AG ligger i framkant så det var ett spännande och självklart val för mig att tacka ja till jobbet som nordisk säljchef”, säger Fredrik Silfwerplatz.

För mer information:
Jimmy Sköldberg, vd för Norden och Benelux, 0706-48 78 12
Camilla Emlé, marknadschef Norden och Benelux, 0705-951705

Software AG har huvudkontor i Tyskland och finns listat på Frankfurtbörsen. Företaget är världsledande på Business Process Excellence och har under fyrtio år av innovationer lanserat Adabas – den första högpresterande transaktionsdatabasen, ARIS – den första plattformen för affärsprocessanalys, webMethods – den första B2B-servern och SOA-baserade integrationsplattformen, samt utvecklat Big Data via Terracottas BigMemory.

2011 hade Software AG en omsättning på 1,1 miljarder Euro och mer än 5 500 anställda som i sin tur hjälpte ca 10 000 företag och offentliga institutioner i 70 länder. Grunden för Software AGs system och lösningar är att kunderna snabbare ska kunna uppnå sina verksamhetsmål. Se mer på www.softwareag.com.

Software AG expanderar i Norden och får ny säljchef

Citat