Karin Patring ny HR-direktör på Sogeti

Sogeti Sverige AB (Sogeti) har tillsatt erfarna Karin Patring
som ny HR-direktör för sin svenska verksamhet.

Stockholm, 27 september, 2018 – Karin Patring, 41 år, har en gedigen erfarenhet inom Human Resources (HR). I grunden har hon en magisterexamen i ekonomi. Karin Patring påbörjade sin karriär i ett privatägt entreprenörsbolag inom bemanning och rekrytering där hon arbetade under många år, bland annat som rekryteringskonsult, konsultchef och HR-chef. Hon kommer närmast från Bisnode, där hon arbetat i drygt fem år, varav de senaste 3,5 åren som HR-direktör för den svenska verksamheten.

- Karin Patring har mycket goda meriter i bagaget som vi ser fram emot att dra fördel av. Vi är mycket stolta och glada över att hon valt Sogeti, kommenterar Sergio de Brito, vd Sogeti Sverige.

Karin Patring är i sin roll som HR-direktör en del av Sogeti Sveriges ledningsgrupp och har det övergripande ansvaret för HR-agendan i Sverige. Sogeti Sverige omfattas av 1150 anställda på 21 orter runt om i landet.

- Jag brinner för kultur, ledarskap och medarbetarengagemang. Som person är jag rak, tydlig och en förespråkare av pragmatiska lösningar. Sogetis värderingar och kultur, plus att man verkar i en bransch som tilltalar mig mycket, blev sammantaget en perfekt matchning, säger Karin Patring.

Högt upp på agendan framåt finns att stötta Sogetis kraftfulla rekryteringsansats som i år nådde all-time-high då man satt målet att anställa 330 personer.

- Med en stark ställning på marknaden och ökande behov från kunderna, är och förblir rekrytering ett huvudfokus framåt, utöver våra ständiga ansatser att bibehålla en hög medarbetarnöjdhet, vilken är grunden till vår affär. Vi vill gärna rekrytera nya medarbetare med expertis inom digitala kanaler, Cloud, test och kvalitetssäkring samt inom området Analytics & Cognitive, vilket är särskilt hett i AI-eran, kommenterar Karin Patring.

Ladda ner ett högupplöst foto på Karin Patring på: www.sogeti.se/prpatring

Läs mer om Sogetis rekryteringsbehov på: www.sogeti.se/jobb

Om Sogeti

Sogeti är en ledande leverantör av professionella teknik- och engineering-tjänster. Sogeti levererar tjänster som möjliggör digital transformation och erbjuder lösningar i framkant inom Cloud, Cybersecurity, Digital Manufacturing, Quality Assurance & Testing och ny teknik. Sogeti kombinerar agila och snabba implementeringar med starka partnerskap med ledande teknikleverantörer, metodik i världsklass och vår globala leverensmodell Rightshore®. Sogeti har 27 000 medarbetare i 13 länder, verksamma över 100 kontor i Europa, USA och Indien. Sogeti är ett helägt dotterbolag till Capgemini SE., noterat på börsen i Paris. För mer information besök www.sogeti.com eller www.sogeti.se.

Rightshore® is a trademark belonging to Capgemini.

Therese Sinter
Marknads- och kommunikationsdirektör