OSTINDIEFARAREN GÖTHEBORG BESÖKER GREBBESTAD UNDER SOMMARENS TURNÉ!

Den 11 juni ankommer Ostindiefararen Götheborg Grebbestad, som blir det andra hamnstoppet under sommarens turné. Skeppet kommer att ligga i Grebbestad i fyra dagar. Tanums kommun ska anordna en näringslivsträff ombord och skeppet kommer att ha öppet för allmänheten. Ostindiefararen Götheborg besökte senast Grebbestad under Västkustturnén 2007.

Ostindiefararen Götheborgs lämnar hemmahamnen Göteborg den 4 juni för att ge sig ut på sommarens turné, European
Tour 2015 och Vänern Tour. Efter en seglats upp till Oslo styr skeppet söderut igen och ankommer västkustidyllen Grebbestad den 11 juni, kl.17.00. Skeppet besökte senast Grebbestad under Västkustturnén 2007, vilket blev en stor succé.

- Det känns fantastiskt kul att Ostindiefararen Götheborg besöker Grebbestad i sommar. Det var fler än 10 000 besökare ombord på skeppet när hon besökte oss 2007. Vi ser fram emot ett kärt återbesök, säger Elenor Olofsson, näringslivsutvecklare, Tanums kommun.

Ostindiefararen Götheborg kommer att ligga i Grebbestads hamn i fyra dagar, 11-14 juni, och ha öppet för allmänheten 13 och 14 juni. Under hamnstoppet kommer Tanums kommun även att anordna en träff för det lokala näringslivet ombord.

- Vi har under flera år haft planer på att komma tillbaka till Grebbestad, men det inte riktigt passat in i våra turnéplaner. I år lyckas vi kombinera det med en företagsegling så nu blir det äntligen av, säger Emanuel Persson, expeditionsledare på Svenska Ostindiska Companiet.

Det känns fantastiskt kul att Ostindiefararen Götheborg besöker Grebbestad i sommar. Det var fler än 10 000 besökare ombord på skeppet när hon besökte oss 2007. Vi ser fram emot ett kärt återbesök.
Elenor Olofsson, näringslivsutvecklare, Tanums kommun.