Sol & Skugga öppnar butik i Umeå

Report this content

Sol & Skugga fortsätter att expandera i Sverige och öppnar i Umeå lördag 1 april.

Den 1 april öppnar Sol & Skugga sin andra butik i Norrland. Det är Sol & Skugga på Tankvägen 8 i Umeå som slår upp portarna lagom till vårstädningen av uteplatserna drar i gång. I butiken finns det mesta inom solskydd, från markiser till persienner och även myggnät. Och allt går att beställa måttanpassat.

– Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder allt de kan behöva i form av solskydd utomhus och inomhus. Sol & Skugga är ett komplett koncept med riktigt bra kvalitetsprodukter, något jag känner att vi har saknat i Umeå tidigare, säger butikschefen Daniel Berg.

Som Sveriges största butikskedja inom solskydd och avskärmningslösningar har Sol & Skugga nu sjutton butiker från Umeå i norr till Malmö i söder. Första butiken öppnade 2010 i fabrikslokalen i Partille strax utanför Göteborg. Sol & Skugga ingår i Umbra-koncernen som har mer än 60 års erfarenhet av att designa och tillverka stilrena solskydd för svenska väderförhållanden. Alla produkter tillverkas i företagets egna fabriker i Partille och Timrå. Måttanpassat av hög kvalitet och till konkurrenskraftiga priser – allt under devisen Solskydd på ditt sätt.

– Butiken i Umeå blir den sjuttonde butiken i Sverige. Umeå-regionen är viktig för oss, och vi ser fram emot att kunna hjälpa många nya kunder med riktigt bra lösningar, säger Tony Mossberg, marknadschef på Umbra Solskydd som äger franchisekonceptet Sol & Skugga. Butiken i Umeå kommer liksom våra övriga butiker att ha fokus på moderna solskydd anpassade för svenska förhållanden, fortsätter Tony. Något som är extra viktigt i denna region, där stora snömängder och många soltimmar ställer extra höga krav på produkterna.

Sol & Skugga i Umeå drivs av Daniel Berg, som också säljer garageportar och ytterdörrar under namnet Bergs i lokalen intill. I verksamheten finns också pappa Håkan Berg och sambon Linda Ögren. Premiären firas med öppet hus i lokalerna lördag och söndag 1-2 april klockan 10-14.

Sol & Skugga Sverige

Tony Mossberg
Marknadschef
E-post: tony@umbrasolskydd.se

Sol & Skugga i Umeå

Daniel Berg
Butikschef
E-post: daniel.berg@solochskugga.se

Webbplats: www.solochskugga.se

Facebook: www.facebook.com/solochskugga

Instagram: www.instagram.com/solochskugga

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCixuilOTEAoE1Ae-eXw-NLg

Sol & Skugga är Sveriges största butikskedja för markiser, persienner, lamellgardiner och andra solskydd för både hem och offentlig miljö. Sol & Skugga ingår i Umbra-koncernen som har designat och tillverkat solskydd ända sedan 1954. Den första Sol & Skugga-butiken öppnade i Partille utanför Göteborg 2010 och nu finns Sol & Skugga från Malmö i söder till Umeå i norr.