Conny Svenning Debuterar med kriminalromanen ”Öga för tand”

Report this content

Conny Svenning har mycket att sätta på sin cv: Docent i sociologi, uppfinnare, konstnär, rockmusiker, byggnadsingenjör, radiopratare, forskare, kamerareparatör, fackboksförfattare, mm … och nu debutant med en kriminalroman.

Boken handlar om livskvalitet, kärlek, vänskap och om den absoluta hämnden. I centrum står en handfull personer med bostadsort Malmö och Åkarp; men våldvågen som aldrig tycks ta slut och vars samband det är svårt att finna, sprider sig över landet.

Vi får träffa Harry, forskaren som gärna vill syssla med något annat, men inte just det han oväntat hamnar i. Här finns Harrys gamla studiekamrat Krister, en välbärgad företagare, och hans vackra hustru Sonja. Tillsammans dras de in i ”Gäldstuge-vedergällningar”, som aldrig tycks ta slut och hotar samhällets grundvalar.

Den erfarne kriminalinspektören Valter Berg får tillsammans med sin unga assistent Ria-Marika Ingvarsson i uppdrag att finna samband i och lösa händelserna som lämnar död och förstörelse bakom sig.

En berättelse full av aktion och hisnande tvära kast, men också med ett innehåll som är ägnat att väcka debatt på ett djupare plan.

För ytterligare information välkommen att kontakta Soleka förlag

forlag@soleka.se / Box 5259, 200 72 Malmö

Soleka Förlag grundades 2005 av Kaeth Gardestedt som en naturlig följd av eget skrivande och kärleken till böcker.
Kaeth, “bokmal” som tidigt lärde sig läsa, slukar passionerat all sorts litteratur. Från klassiker till nyutkommet.
Detta märks i det egna förlagets utgivning, där etablerade författarnamn samsas med debutanter. Den gemensamma nämnaren hos författarna och förläggaren är anknytningen till Malmö.

Taggar: