Kunglig bröllopsbok från svenska folket!

Report this content

Från och med den 12 mars till den 19 juni 2010 kan vem som helst lämna sin personliga hälsning till bröllopsparet på www.solentro.se/kungligbok. Solentro samlar alla hälsningar och gör en bröllopsbok med ett urval av hälsningarna som skickas till kungafamiljen. Det går också bra att bidra med bilder så länge de är tagna med din egen kamera.

Hur kom idén till? Solentro erbjuder sedan länge våra kunder ett enkelt sätt att samla in hälsningar när man gör en egen bok. Denna tjänst används flitigt när människor gör böcker till någon som fyller år eller som i detta fall, när någon gifter sig. Vi tyckte det skulle vara roligt att bjuda in hela svenska folket att lämna en hälsning nu när det är kungabröllop, berättar Hampus Schildfat. Men tänk om det blir tusentals hälsningar? -Det hoppas vi på, vi kan trycka böcker upp till 300 sidor så vi kommer att få plats med många hälsningar, därefter får vi väl göra flera band, säger Tobias Schildfat med ett leende. Vad tror ni kungahuset kommer att tycka om denna present? -De kommer så klart att få väldigt många fina presenter men denna kommer att sticka ut. Den består av personliga hälsningar från svenska folket och det tror jag kommer att bjuda dem på en mycket speciell upplevelse. Personliga hälsningar direkt från folket de företräder, så det blir förhoppningsvis mycket uppskattat, säger Hampus Schildfat. Det ryktas att ni ska göra en bröllopsbok på tyska också? -Det stämmer, Solentro finns idag på 5 språk med kunder i 12 länder, ett av språken är tyska och eftersom vår kungafamilj har tyskt påbrå kommer vi också att erbjuda våra tyska användare att skicka hälsningar. Så brudparet kommer faktiskt att få två bröllopsböcker, en på svenska och en på tyska, berättar Tobias Schildfat.

Taggar: