Solid Park lanserar Connect365

Report this content

Solid Park lanserar nu Connect365. Det är en unik molntjänst som erbjuder marknadens enklaste lösning om du vill flytta ut hela din IT-miljö till molnet och samtidigt komma igång med Office 365. Den avancerade molntjänsten har tagits emot på ett mycket positivt sätt av Microsoft och har redan resulterat i att nya, stora kunder har upptäckt Solid Park.
– Vi känner oss stolta och glada. Jag vågar säga att Connect365 är den bästa lösningen på marknaden, säger Solid Parks marknadschef Mikael Hagström.

IT-användare i dag arbetar ofta med flera olika enheter; exempelvis Smartphones, iPads och bärbara datorer och via enbart Internet vill man ha tillgång till en mängd data och filer. E-post, kalendrar, virusskydd, uppdateringar och backuper. Allting ska synkroniseras smidigt och säkert. Men att erbjuda all teknik är ofta komplext och svårt utifrån ett säkerhets- och kostnadsperspektiv.

Inga egna servrar behövs

Connect365 erbjuder allt detta i ett helt färdig paket där du bara hyr funktionen. Access till molntjänster som Office 365 och Windows Intune finns och inga egna servrar behövs för basfunktioner som domänanslutning och lagring/backup av filer. Tjänster som VPN och Direct Access är på plats från start och ger användarna möjlighet att arbeta var som helst via enbart internetaccess. Connect365 erbjuder också Single SignOn mot molnet och en DropBox-liknande tjänst är även integrerad i lösningen.

Connect365 erbjuder full säkerhet, tillgänglighet och support till en betydligt lägre kostnad än om du hade administrerat din IT själv. Connect365 är också alltid uppdaterad med de bästa och modernaste lösningarna utan egen investering eller underhåll.

Connect365 imponerar på Microsoft

Office 365 firar ettårsjubileum den 28 juni och Connect365 har tagits emot på ett mycket positivt sätt av Microsoft.

– Solid Park är ett exempel på en proaktiv leverantör som verkligen har tänkt till. Vill du flytta hela din IT-miljö till molnet erbjuder Connect365 en av marknadens smidigaste lösningar för tillfället. Vårt molnteam blev eld och lågor när Solid Park berättade om hur de har paketerat Office 365 till sina kunder. Deras tjänst är enkel och smidig och löser många av de problem som små och medelstora företag ofta upplever med sina IT-lösningar, säger Ann-Charlotte Båth, Microsofts produktchef för Office 365.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Thomas Spindler, teknikchef Solid Park, 070 618 98 40, thomas.spindler@solidpark.se
Jonatan Fast, presskontakt, 076 000 14 48

Solid Park levererar IT-drift till främst små och medelstora kunder samt avancerad konsulting inom systemutveckling, systemförvaltning, molntjänster och IT-infrastruktur till företag av alla storlekar. Solid Park grundades 2005 och har i dag kontor i Stockholm, Västerås, Norrköping, Linköping och Katrineholm.

Taggar: