• SolidX/

SolidX utsedda till Gasellföretag för tredje året i rad. SolidX har vuxit totalt 912% mellan 2020-2023.

SolidX har blivit utnämnt till Gasellföretag 2024 av Dagens Industri, för tredje året i rad. Varje år uppmärksammar Dagens Industri Sveriges mest framgångsrika företag där mindre än 1 procent av Sveriges aktiebolag kvalificerar sig. SolidX har haft en stark tillväxt på 912% mellan åren 2020-2023.

"Vi är nu ett Gasellföretag i år igen! Det betyder att vi åter är ett av Sveriges snabbast växande bolag. Varje år utses färre än 1 % av alla aktiebolag i Sverige till Gasellföretag. Jag, mina kollegor och anställda är självfallet mycket stolta över detta och ser det som ett kvitto på vår framgångsrika affärsmodell och strategiska satsningar. Det har varit ett framgångsrikt år för oss och med detta i ryggen blickar vi nu framåt och ser fram emot att fortsätta tillväxtresan," Kommenterar Filip Alexanderson, Koncern-VD på SolidX.

För mer information se den personliga vinnarvideon från Dagens industri:

SolidX vinnarvideo från DI

Filip Alexanderson, Koncern-VD

SolidX AB är ett konsultbolag, bildat 2001, med fokus på IT och digitalisering och verkar som kompetens- och resursförstärkning hos SolidX kunder. SolidX ingår i en koncern och har i dagsläget fem dotterbolag, SolidX Care, SolidX ApS och Sekel AB och nu även Utvecklarbolaget Stockholm AB samt Utvecklarbolaget Solutions Stockholm AB. Genom att erbjuda sina konsulter mer fördelaktiga villkor än andra konkurrerande konsultbolag, har SolidX skapat en verksamhet som omfattas av en stadig tillväxttakt, låg personalomsättning och en bred kundbas. SolidX koncept och vision innefattar att vara den bästa arbetsgivaren och det självklara valet för konsulter. Detta innebär att vara en nytänkande arbetsgivare som ger mer åt den enskilda konsulten, med utgångspunkt i konsulternas egna önskemål och idéer. Visionen är att erbjuda konsulterna obegränsad kompetensutveckling, frihet och flexibilitet, en attraktiv lönemodell och full transparens.