• SolidX/

SolidX vinner ramavtal med CSN (Centrala studiestödsnämnden) för IT-konsulttjänster – Ramavtalets värde är 300MSEK över 4år

Solidx AB (publ) har idag nöjet att meddela att bolaget har vunnit ett ramavtal med Centrala Studiestödsnämnden (CSN) för leverans av IT-konsulttjänster. Ramavtalets totala värde är 300 miljoner SEK och sträcker sig över fyra år, med start den 1 januari 2025.

Denna upphandling syftar till att tillgodose CSN:s behov av IT-konsulttjänster samt konsulttjänster inom närliggande områden under en maximal ramavtalsperiod om fyra år. Leveranser av konsulttjänsterna kan ske både på plats hos CSN, på distans eller som en kombination av dessa, beroende på uppdragets krav och CSN:s specifika behov.

Ramavtalet omfattar leverans av kvalificerade IT-konsulttjänster som kommer att stödja CSN i deras strategiska och operativa IT-utveckling. Avtalet löper fram till den 31 december 2027, med en option på förlängning med ytterligare ett år, vilket innebär att avtalet som längst kan gälla till och med den 31 december 2028.

"Vi är stolta över att CSN har valt Solidx som partner för detta betydande ramavtal. Detta stärker vår position som en ledande leverantör av IT-konsulttjänster inom den offentliga sektorn och är ett kvitto på vårt hårda arbete och våra medarbetares expertis," säger VD Filip Alexanderson.

Om CSN
CSN är den myndighet som administrerar studiestöd, hemutrustningslån, omställningsstudiestöd och körkortslån. Varje år betalar CSN ut närmare 50 miljarder kronor i studiestöd till cirka 1 miljon studerande. Ungefär 1,7 miljoner personer har någon form av studielån som successivt betalas tillbaka till staten via CSN, och den totala fordran uppgår till över 270 miljarder kronor. Dessutom beviljar CSN omställningsstudiestöd för att underlätta kompetensutveckling och omställning på arbetsmarknaden. CSN:s huvudkontor ligger i Sundsvall och myndigheten har totalt cirka 1 300 anställda, varav cirka 400 personer arbetar vid huvudkontoret. CSN finns även på 10 orter runtom i Sverige.

Avtalet bekräftar Solidx fortsatta förmåga att erbjuda innovativa och högkvalitativa IT-lösningar som möter komplexa krav inom den offentliga sektorn.

Filip Alexanderson, Koncern-VD

SolidX AB är ett konsultbolag, bildat 2001, med fokus på IT och digitalisering och verkar som kompetens- och resursförstärkning hos SolidX kunder. SolidX ingår i en koncern och har i dagsläget fem dotterbolag, SolidX Care, SolidX ApS och Sekel AB och nu även Utvecklarbolaget Stockholm AB samt Utvecklarbolaget Solutions Stockholm AB. Genom att erbjuda sina konsulter mer fördelaktiga villkor än andra konkurrerande konsultbolag, har SolidX skapat en verksamhet som omfattas av en stadig tillväxttakt, låg personalomsättning och en bred kundbas. SolidX koncept och vision innefattar att vara den bästa arbetsgivaren och det självklara valet för konsulter. Detta innebär att vara en nytänkande arbetsgivare som ger mer åt den enskilda konsulten, med utgångspunkt i konsulternas egna önskemål och idéer. Visionen är att erbjuda konsulterna obegränsad kompetensutveckling, frihet och flexibilitet, en attraktiv lönemodell och full transparens.