Rapport för perioden 1 januari – 31 mars 2020

1 januari - 31 mars 2020

• Koncernens nettoomsättning uppgick till 2 677 tkr (5 194)
  • Driftnettot uppgick till -1 835 tkr (-2 381)
  • Rörelseresultatet uppgick till -9 773 tkr (-5 505)
  • Periodens resultat uppgick till -21 371 tkr (-13 309)
  • Resultat per aktie före och efter utspädning uppgick till -36,38 kr (-26,62)

Väsentliga händelser under kvartalet
Christian Matti har tillträtt som ny VD för bolaget.

Under perioden har utbrottet av coronaviruset Covid-19 skett och det har lett till en allmän oro i samhället. Det är för närvarande svårt att avgöra vilka konsekvenser det kommer att få på bolaget och marknaden på såväl kort som lång sikt. Hittills har påverkan på bolaget varit begränsad och vår bedömning är att den huvudsakliga verksamheten i form av produktion av boenden inte kommer att påverkas nämnvärt.

Väsentliga händelser efter periodens utgång
Den 27 april meddelade Sollentuna kommun att Samhällsbyggnadsnämnden den 26 maj 2020 avser att behandla nästa led i planarbetet, vilket är planuppdrag för detaljplan. Kommunen har med anledning av detta presenterat en uppdaterad tidplan för arbetet med detaljplanen, där kommunen bedömer att detaljplanen kommer vinna laga kraft under H1 2022.

För mer information vänligen kontakta:
Christian Matti, VD Sollentuna Stinsen JV AB
070 270 53 25, christian.matti@magnoliabostad.se

Denna information är sådan information som Sollentuna Stinsen JV AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktperson försorg för offentliggörande den 14 maj 2020 kl.12.00.

Sollentuna Stinsen JV AB (559085-9954) är ett joint venture mellan Magnolia Projekt 36 AB och Alecta pensionsförsäkring, ömsesidigt, bildat 2016 för att utveckla fastigheten Sollentuna Stinsen 2. Bolaget är beläget på Sturegatan 6, Stockholm.

Taggar: