Solteq och Vepsäläinen har kommit överens om leverans av nästa generations helhetssystem

Syftet är att betjäna kundernas flerkanaliga inköpsväg, oavsett kanal, i kedjestyrning, butiker och webbutik, samt att skapa effektivitet och transparens för hela leveranskedjan.

Branschlösningen är baserad på Microsoft Dynamics-teknologin och innefattar möbelhandelns behov. Lösningen erbjuder kraftiga verktyg för centraliserad styrning av flerkanalshandel. Helheten ersätter över tio olika lösningar för styrning a butik och kedja. Tack vare denna helhet kan man på ett effektivt sätt styra den digitala inköpsvägen genom att samla in nyckelinformation och reagera på kundernas behov i rätt tid och med rätt information. Den flerkanaliga helhetslösningen garanterar att informationen flödar på ett effektivt sätt till alla kanaler, såväl webbutiken som butikerna, kunden och för kedjestyrning.

”Vi vill betjäna våra kunder på ett högklassigt och kundinriktat sätt, inom alla kanaler”, säger Mika Rusila som är chef för den digitala handeln hos Vepsäläinen. ”Det ska även gå att styra verksamheten på ett effektivt sätt och man ska kunna följa hur leveranskedjan framskrider och kunna mäta den på affärsverksamhetens villkor”, fortsätter Rusila.

”Vi vill att säljarna i alla våra 25 butiker har information till hands för att betjäna kunderna och att den ska vara tillgänglig på ett lättanvänt användargränssnitt så att det ska gå att betjäna kunden i butiken med uppdaterad information om kund och sortiment. Den nya lösningen bör stöda en centralt styrd marknadsföring och samtidigt erbjuda kundinriktad flexibilitet”, preciserar Rusila.

”Vi vill att vårt löfte om ’livskamrat på allvar’ ska nå ut till varje möte med kunden”, oavsett kanal. Rusila understryker vidare att ”våra kunder är lojala mot oss och det är av yttersta vikt för oss att vi förstår kundernas behov och kan uppfylla dem”.

”Vi valde Solteq på grund av att de har ett stort kunnande om den finska handeln och för att Solteqs verksamhet är så flexibel”, säger Rusila.

”Vi har redan tillhandahållit Microsoft Dynamics branschlösningar för handeln i fem år och ERP-lösningar inom Dynamics-produktfamiljen i nästan 15 år. Det är bra att vi får möjlighet att stödja Vepsäläinens affärsverksamhet. De har högklassiga produkter och har ett starkt kundlöfte. Vi hoppas att vi tack vare det här samarbetet och föregångslösningen som Vepsäläinen har valt kan få ännu starkare tillväxt i affärsverksamheten”, säger en glad Tiina Honkiniemi, verksamhetschef hos Solteq.

Läs mer: solteq.com