Solteq växer som tjänsteleverantör för den finska bilhandeln

VV-Auto valde Solteq som partner och tjänsteleverantör för sin lösning för bilimport och

utvecklare.

Som reaktion på den ökande efterfrågan hos kunderna och bilisternas nya förväntningar på tjänsterna har Solteq använt en internationell applikation för att lokalisera nästa generations IDMS-lösning för den finska marknaden. ”Solteq har 30 års erfarenhet och därmed en etablerad ställning som leverantör av affärssystem för bilhandeln i Finland. Vår strategiska fokus ligger på att garantera kontinuiteten inom våra kunders verksamhet. Nu lanserar vi nästa generations affärssystemslösning för den finska marknaden”, säger Repe Harmanen, verkställande direktör för Solteq.

Solteq har lagt till den finska marknadens behov i Annata Dynamics IDMS-lösning. Lösningen är banbrytande inom den flerkanaliga handeln och ger den finska bilhandeln en stark utvecklingsväg som stöder dess verksamhet. Förutom att den effektiviserar styrningen av verksamheten, ger lösningen ett stöd för att nå kunden och att erbjuda tjänster via olika kanaler. IDMS omfattar alla företagets affärsverksamhetsprocesser och innefattar funktioner för import, bilförsäljning och eftermarknad.

VV-Auto litar till Solteq

VV-Auto Group importerar bilar av märkena Volkswagen, Audi och Seat och har avtalat om samarbete med Solteq för en lösning för databehandling och tillhörande tjänster i samband med bilimport. Importlösningen är en del av Solteqs nya IDMS-lösning för bilhandeln. Samarbetet garanterar en väg för VV-Auto att få en modern systemhelhet för bilhandeln.

”För oss är det här en viktig öppning mot en förändrad bilhandel. Flera års samarbete med VV-Auto kompletterades av en ny lösning och förutom att vi garanterar kontinuiteten, får vi även vara med om att skapa framtiden. Genom att skapa lösningen tillsammans försöker vi få ett starkare grepp om bilhandelsmarknaden och konsumenternas nya förväntningar på köp och service”, säger en glad Tiina Honkiniemi, verksamhetschef hos Solteq.

Ytterligare upplysningar: