Lär känna smaken av Uppsala

Report this content

Uppsalas stolta lilla kafferosteri Lindvalls Kaffe fick nya förpackningar för ett tag sedan. Med en känd Uppsalabyggnad på varje paket. Till helgen kan alla Uppsalabor smaka av alla företagets sorter där de hör hemma.

Poängpromenad låter för simpelt när det handlar om en vandring bland vår stads historiska byggnader.  Så Lindvalls kallar sitt arrangemang för ”Stadsvandring med fika” istället.

Kort sagt så ställer Lindvalls Kaffe upp ett minicafé framför var och en av de byggnader som finns avbildade på företagets kaffeförpackningar. Det blir sex små koppar kaffe för flanören. På varje plats får man dessutom besvara en fråga om kaffe, Uppsala eller något annat livsviktigt. Vandringen avslutas lämpligtvis i Botaniska Trädgården där man kan slå sig ner, fylla i en kupong och ta chansen att vinna en fantastiskt skön cykel med elmotor, marknadens kanske bästa kaffebryggare – eller lite gott kaffe. Så väl mött på söndag!

För mer information vänligen kontakta:

Niklas Wahlgren

Vice VD.