Tore Fyrand ny travbanechef på Solvalla

Report this content

2009-11-16 Stockholms Travsällskap har utsett Tore Fyrand till ny travbanechef på Solvalla. Tore har en lång och gedigen bakgrund inom travsporten och har varit generalsekreterare i Det Norske Travselskap sedan 2002. Han tillträder sin nya befattning den 1 januari 2010.

Tore Fyrand har en lång och gedigen bakgrund inom den norska travsporten och har sedan 2002 varit Generalsekreterare för Det Norske Travselskapet, motsvarigheten till Svenska Travsportens Centralförbund. Vidare har Tore stor internationell erfarenhet bland annats som styrelseledamot i travsportens Europeiska organisation (UET). Han ansvarande även för travsportens världskonferens och VM för travkuskar som arrangerades i Norge våren 2009. ”Solvalla är ett starkt varumärke och Nordens ledande travbana, men står samtidigt inför stora utmaningar. Jag är övertygad att mina tidigare erfarenheter inom den norska och internationella travsporten kommer väl till pass för att vidareutveckla Solvallas verksamhet och genomdriva de förändringar som krävs. Därmed kan vi säkerställa och ytterligare stärka den sportliga kvaliteten på Sveriges nationalarena”, säger Tore Fyrand. Rollen som travbanechef innebär ett övergripande ansvar för Solvallas operativa och sportsliga verksamhet. ”Vi är mycket glada och stolta över att ha kunnat rekrytera Tore Fyrand som ny travbanechef. Hans erfarenhet, travkunskap och internationella kontaktnät kommer att betyda mycket för Solvallas framtida utveckling. Han är väl lämpad att fortsätta det arbete som har initierats av Stefan Lundborg och Mattias Stenby”, säger Christer Brandberg, ordförande i Stockholms Travsällskap. Tore Fyrand tillträder sin nya befattning den 1 januari 2010. För ytterligare information, vänligen kontakta: Christer Brandberg, Ordförande Stockholms Travsällskap, 0708 – 61 12 34 Tore Fyrand, tillträdande travbanechef Solvalla, 0047 – 913 80 868