Fortsatt tillväxt i Sonetel

Svenska Sonetel rapporterar ökande abonnemangsintäkter. Antalet Premiumkunder ökade med +27%.

Antalet betalda kundabonnemang på virtuella telefonnummer ökade med ca +2% jämfört med året innan. Antalet Premiumabonnemang ökade med ca +27%.

ARR (årligt återkommande intäkter) uppgick till 20,8 MSEK i mars vilket var +0.3% jämfört med föregående år. Räknat i USD, vilket är den huvudsakliga valutan för kundbetalningar, har ARR ökat kontinuerligt de senaste 6 månaderna med sammantaget ca +5%.

Kundanskaffningskostnaden (CAC) var i mars 156 kr vilket är -7% jämfört med samma månad föregående år.

Nettoomsättningen var i mars ca 2,0 MSEK.

Bruttomarginalen låg på ca 80% vilket är ca 3 procentenhet bättre än året innan.

Uppgifterna är inte granskade av bolagets revisor.

Sonetel är ett svenskt AI-företag inom kommunikation. Bolaget har betalande kunder i över 170 länder. Företaget tillhandahåller tjänster som hjälper entreprenörer och småföretagare globalt att effektivisera verksamheten och öka försäljningen. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.

Informationen i pressmeddelandet är sådan som Sonetel AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 april 2024 kl. 10:30 CET.